//
کدخبر: ۳۲۲۳۵۶ //

هیات حل اختلاف به شورای شهر کرمانشاه ضرب‌الاجل ۲ روزه داد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه از ضرب‌الاجل ۲ روزه هیات حل اختلاف به شورای شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در صورتیکه در مهلت تعیین‌شده اعضای شورا به نتیجه نرسند، هیات حل اختلاف استان در روز چهارشنبه درباره تخلفات شورای شهر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

هیات حل اختلاف به شورای شهر کرمانشاه ضرب‌الاجل ۲ روزه داد
به گزارش فرتاک نیوز،

«رضا سلیم ساسانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون پیش‌بینی‌شده است که تخلفات احتمالی شورای اسلامی شهر در جلسات هیات حل اختلاف استان بررسی و پیگیری شود.

او با اشاره به چهار بار دعوت فرماندار شهرستان کرمانشاه از اعضای منتخب شورای شهر کرمانشاه برای تشکیل جلسه گفت: متاسفانه تاکنون فقط هیأت‌رئیسه سِنی و مراسم تحلیف انجام‌شده و اعضای شورا طی چهار جلسه گذشته قادر به انتخاب هیات رئیسه شورای شهر و شهردار نشده‌اند.

او با بیان اینکه جلسه هیات حل اختلاف استان صبح امروز برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، اضافه کرد: این جلسه با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، نمایندگان مجلس، نماینده شورای اسلامی استان و به ریاست استاندار تشکیل شد و گزارش فرماندار شهرستان کرمانشاه درباره شورای شهر بررسی شد.

سلیم‌ساسانی عنوان کرد پس‌از بحث و بررسی اعضا در پایان جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر اعضای هیات‌رئیسه و مدیریت شهر کرمانشاه تاکید و مقرر شد اعضای شورا حداکثر تا روز سه‌شنبه در این زمینه به نتیجه برسند.

او ابراز امیدواری کرد که طی مهلت مقرر شده، مدیریت شهری به یک ثبات و پایداری مناسب برسد و دغدغه شهروندان در این زمینه مرتفع شود.

موضوع با قاطعیت پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه عنوان کرد: اگر در مهلت تعیین‌شده اعضای شورا به نتیجه نرسند، جلسه هیات حل اختلاف استان در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و در آن جلسه به تخلفات احتمالی اعضاء یا شورای شهر رسیدگی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

او گفت: با توجه به اراده‌ای که در مسئولان اعضای هیأت حل اختلاف و به‌ویژه استاندار کرمانشاه وجود دارد، قطعاً موضوع با قاطعیت پیگیری خواهد شد.

چهارمین نشست شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای انتخاب هیات رییسه این شورا در روز شنبه برگزار شد اما به علت غیبت سه تن از اعضا جلسه بازهم از رسمیت افتاد.

در این نشست که با حضور «فضل الله رنجبر» فرماندار کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد، به علت حضور نیافتن سید «میثم موسوی اجاق»، سید «احسان احسانی» و «هاشم درویشی» نشست شورا رسمیت پیدا نکرد.

از ۹ نفر اعضایی که قرار بود که در این جلسه حضور داشته باشند، آقایان سالار احمدزاده، کامبیز غلامی، رسول آزادی، احسان حیدریان، پوریا فخری و کامران ملکی حضور داشتند.

غایبین شورای شهر کرمانشاه بر این اعتقادند که تکلیف ۲ عضو شورای شهر کرمانشاه که آرا آنها از سوی هیات مرکزی نظارت باطل اعلام شده باید مشخص شود تا جلسات شورا با حضور همه اعضا برگزار شود، اما فرماندار کرمانشاه معتقد است با ۹ عضو کنونی باید جلسات شورا برای انتخاب هیات رییسه و سرپرست شهرداری کرمانشاه برگزار شود.

در انتخابات ششمین دوره شورای شهر «کامران ملکی»، «سید احسان احسانی»، «سید پیمان موسوی»، «احسان حیدریان»، «سید حجت‌الله موسوی اجاق»، «رسول آزادی»، «هاشم درویشی»، «سالار احمدزاده»، «پوریا فخری»، «سیدمیثم موسوی اجاق» و «کامبیز غلامی» به عنوان ۱۱ منتخب اصلی شهر کرمانشاه برگزیده شدند.

در این انتخابات «خسرو زرافشانی»، «علی فتاحی طهنه»، «حیدر حیدری»، «طیب حیدری»، «شهریار نعمت»، «فردین امیری» و «هوشنگ عندلیب» نیز به عنوان هفت عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان