//
کدخبر: ۳۲۲۳۰۱ //

هواشناسی هشدار داد/طوفان گردوخاک در ۵ استان کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده طی امروز و فردا در برخی استن‌ها نسبت به طوفان گردوخاک در ۵ استان کشور هشدار صادر کرد.

هواشناسی هشدار داد/طوفان گردوخاک در ۵ استان کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو پایداری پیش بینی شده است.

امروز و فردا در ارتفاعات مازندران، شرق تهران و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر  رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. امروز و فردا در نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در برخی ساعات سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت بادهای 120 روزه

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و طوفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی.

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/06/07 : خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۳۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان