//
کدخبر: ۳۲۰۷۹۷ //

حفر و تجهیز ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی در استان کرمانشاه جهت مقابله با تنش آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از حفر ۲۷ حلقه چاه آب جهت مقابله با تنش آبی استان طی چهار ماه گذشته خبر داد.

حفر و تجهیز ۲۷ حلقه چاه آب آشامیدنی در استان کرمانشاه جهت مقابله با تنش آبی
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آبفا استان ضمن اشاره به این خبر خاطر نشان ساخت: کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی در استان که طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب که عمدتا چاه، چشمه و قنات است شده، به گونه ای که کاهش بیش از ۷۰ درصدی آبدهی چشمه ها و کاهش میانگین ۴ لیتر بر ثانیه آبدهی چاه ها را در پی داشته است.

وی افزود: عواملی همچون تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش سرانه مصرف موجب کمبود هزار و ۷۴۱ لیتر بر ثانیه آب در شهر ها و ۲۸۳ لیتر در ثانیه در روستاهای سطح استان شده است که همین امر موجب شده که حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و ۳۴۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان در معرض تنش آبی قرار گیرند.

کاکاوند بیان نمود: به منظور کاهش تنش آبی موجود و تامین آب شرب شهروندان شهرستان کرمانشاه ۱۴ حلقه چاه در چهار ماه اخیر تجهیز و در مدار بهره برداری قرار گرفت

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه تصریح نمود: با تجهیز این چاه ها بیش از ۴۱۰ لیتر بر ثانیه جهت جبران کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب که در سال آبی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ با آن مواجه شدیم، به توان تولید آب شهرستان افزوده شد.

کاکاوند ضمن اشاره به کاهش آبدهی منابع تامین آب شرب در سطح استان، بیان نمود: همچنین با هدف تامین آب و افزایش فشار در شبکه توزیع آب شهرستانهای استان ۱۳ حلقه چاه حفر و تجهیز شد، که با راه اندازی این ۱۳ حلقه چاه بیش از ۱۷۵ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهرستانهای استان افزوده شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پایان گفت: جهت مقابله با تنش آبی موجود باید رویکرد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از شرایط آبی و خطر پیشرو در صورت عدم رعایت مصرف بهینه آب را گسترش و اقدامات موثری در خصوص صرفه جویی در مصرف آب را به عمل آوریم تا بتوان تنش آبی در استان را مدیریت کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۷۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان