//
کدخبر: ۳۲۰۴۶۲ //

خاموشی‌های ۲ ساعته از امروز در کرمانشاه

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه از امروز(20 مرداد) خاموشی‌های استان دو ساعته خواهد شد، گفت: تداوم خاموشی‌ در هفته آینده به وضعیت دمای هوا بستگی دارد.

خاموشی‌های 2 ساعته از امروز در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

همایون رحیمی در گفت و گویی، با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته و بعد از چند هفته دوباره شاهد خاموشی‌های پراکنده در سطح استان بودیم، افزود: این خاموشی ها بیشتر از دو ساعت طول کشید.

 وی دلیل خاموشی‌های بیش از دو ساعتی را جلوگیری از اعمال دو بار خاموشی در روز برای مشترکین اعلام کرد.

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه از امروز(چهارشنبه) خاموشی‌ها دو ساعتی خواهد بود و احتمالا امروز هم خاموشی خواهیم داشت، یادآور شد: به دلیل تعطیلی فردا و پس فردا احتمال خاموشی در دو روز آینده کم است.

رحیمی با بیان اینکه سهمیه خاموشی هر استان صبح همان روز اعلام می‌شود، عنوان کرد: پس از آن، در خصوص خاموشی ها به مشترکین اطلاع رسانی می شود.

 وی درباره مدت زمانی که خاموشی ها ادامه خواهد داشت نیز تاکید کرد: پایان قطعی خاموشی به دمای هوا و مصرف مشترکین بستگی دارد.

رحیمی گفت: درباره وضعیت خاموشی‌ها در ابتدای هفته آینده نیز باید شرایط دمایی را بررسی کنیم، اگر دما پایین باشد احتمال خاموشی کم است، اما اگر گرمای هوا را داشته باشیم خاموشی‌های پراکنده رخ خواهد داد.

رحیمی همکاری مردم را نیز برای مدیریت خاموشی‌ها بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: قطع برق ناشی از مازاد مصرف بر ظرفیت برقی است که در اختیار داریم و اگر مردم مصرف اضافه نداشته باشند قطعا خاموشی هم رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در استانی مانند کرمانشاه مشترکین خانگی بیشترین سهم مصرف برق را دارند، خاطرنشان کرد: از همین رو همکاری مشترکین خانگی تاثیر بسزایی در کاهش مصرف و جلوگیری از خاموشی خواهد داشت.

 مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از مشترکین خواست در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و اضافه کرد: ساعت اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۳ است.

رحیمی اتو، جارو برقی و ماشین لباسشویی را از جمله وسایلی دانست که در ساعات پیک نباید از آنها استفاده کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین وسایلی که مصرف برق را افزایش می‌دهد کولر گازی است و هر چقدر دمای آن پایین باشد، مصرف برق بیشتری هم دارد، از همین روز تقاضا داریم مشترکین کولر گازی خود را روی دمای ۲۵ درجه تنظیم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان