//
کدخبر: ۳۱۷۷۴۸ //

ورود چهارمحال و بختیاری به پیک پنجم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری رسما وارد پیک پنجم کرونا شده است، در ویروس نوع دلتا منفی کاذب تست‌های pcr بیش‌تر از سایر سویه‌ها است و این موضوع باید مورد توجه پزشکان و مردم قرار بگیرد،اگر افراد اگر دارای علائم سرماخوردگی هستند باید بیماری خود را برمبنای سویه دلتا بگذارند.

ورود چهارمحال و بختیاری به پیک پنجم کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید شیرانی ۲۷ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: در یک هفته گذشته شاهد شاهد افزایش موارد سرپایی و بستری‌های کرونایی در استان هستیم، همچنین چند مورد مثبت قطعی مبتلا به کرونای دلتا در استان گزارش شد، این ویروس سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری رسما وارد پیک پنجم کرونا شده است، مردم دچار عادی‌انگاری شده‌اند و کادر بهداشت و درمان نیز فرسوده‌تر از گذشته هستند، عموما در تابستان‌ها حجم مراجعات به بیمارستان‌ها برای انجام اعمال غیراورژانسی افزایش پیدا می‌کند، با این شرایط خالی کردن بخش‌های بیمارستانی کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه در ویروس نوع دلتا منفی کاذب تست‌های pcr بیش‌تر از سایر سویه‌ها است، گفت: افراد اگر دارای علائم سرماخوردگی هستند باید بیماری خود را برمبنای سویه دلتا بگذارند، در روزهای آینده انتظار می‌رود موارد سرپایی کرونا افزایش پیدا کند.

شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بروجن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، یادآور شد: شهرستان‌های سامان، فارسان و شهرکرد نیز در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارند، در این شهرستان‌ها موارد ابتلا در حال افزایش است، در برهه‌ای در روند واکسیناسیون خلل وارد شد که خوشبختانه با مرتفع شدن مشکل روند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری سرعت گرفته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس کاهش مراودات انسانی است، عنوان کرد: اگر از موج پنجم کرونا عبور کنیم، پیش‌بینی می‌شود شاهد موج جدید نباشیم، همچنین پیش‌بینی می‌شود باتوجه به واکسینه شدن گروه‌های پرخطر شاهد افزایش موارد بستری نباشیم.

وی در پایان گفت: در شهرهایی که وضعیت کرونا در آن‌ها قرمز و نارنجی است، باید محدودیت‌های کرونایی جدی گرفته شود.

تاکنون ۱۰۴ هزار و  ۱۸۸ دز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده است

در ادامه جلسه سید راشد جزایری- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰ مرکز بهداشتی و درمانی در چهارمحال و بختیاری روند واکسیناسیون را انجام می‌دهند، اظهار کرد: همچنین در حال حاضر ۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال شده است و دو مرکز دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۱۰۴ هزار و  ۱۸۸ دز واکسن وارد چهارمحال و بختیاری شده که نزدیک به ۸۷ درصد این واکسن‌ها به گروه‌های هدف تزریق شده است، همچنین ۳۸۵۰ دز واکسن کو برکت نیز به این استان اختصاص پیدا کرد که تزریق آن به گروه‌های هدف از عصر امروز رسما آغاز می‌شود.

جزایری با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری به زیر ۴۲ درصد رسیده است، بیان کرد: طبق آمارها حدود ۷۰ نفر از اهالی شهرستان فارسان برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر کرده‌اند.

کنترل مبادی ورودی چهارمحال و بختیاری تشدید شود

در پایان جلسه عبدالرضا علیمحمدی- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با انتقاد از ضعف نهادهای متولی در کنترل ورودی‌ شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جریمه نقدی تاثیر چندانی ندارد و باید کنترل مبادی ورودی تشدید شود.

وی یادآور شد: برگزاری مهمانی‌ها، دورهمی‌ها، تجمعات شادی و عزا از سر گرفته شده است، باید جلوی برگزاری این تجمعات گرفته شود.

علیمحمدی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: اگر نسبت به هشدارها بی‌توجه باشیم، قطعا موجی سهمگین‌تر از موج چهارم کرونا در انتظار استان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان