//
کدخبر: ۳۱۷۳۹۹ //

لوگوی تهران ۱۴۰۰ با فاکتور ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و عکس‌العمل شهردار پایتخت

طبق جدول منتشر شده در فضای مجازی، شهرداری تهران برای طراحی لوگو و هویت بصری «تهران ۱۴۰۰»، حدود یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان هزینه کرده است.

لوگوی تهران ۱۴۰۰ با فاکتور ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و عکس‌العمل شهردار پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

اخیراً جدول هزینه‌های طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد برای سفارش و به سرانجام رساندن کمپین طراحی هویت بصری تهران ۱۴۰۰یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است! و جزئیات هزینه‌های آن به شرح ذیل است:

IMG_20210715_001942_107

سید محی‌الدین فاضلیان؛ مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رشته توئیتی  اصالت و درستی این فاکتور را تکذیب و اعلام کرد: در روزهای اخیر جدولی از مبدایی مبهم پیرامون هزینه‌های تهران ۱۴۰۰ منتشر شده که از سویی منجر به تفاسیر و قضاوتهای غلط و از سویی پرسشهایی شده است.

وی ادامه داد: عجالتا می‌گویم جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداری است که تیترهای مبهم و چینشی نامتقارن و غیرقابل استناد دارد؛ هزینه لوگوی تهران ۱۴۰۰ عدد ساختگی ۱.۶ میلیارد نیست؛ تا فردا گزارشی مبسوط از هزینه‌های این کمپین منتشر خواهم کرد.

در ادامه واکنش ها نهایتا شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح باغ ایرانی حکیم درباره انتشار برخی قراردادهای شهرداری در سایت شفافیت شهرداری و شایعاتی مبنی بر تخلفات صورت گرفته گفت: تصور نمی‌کنم که دستگاهی که سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد هزینه می‌کند، تخلفی انجام دهد. البته بازرسی شهرداری موضوع را بررسی می‌کند اما اینگونه که دوستان نوشته‌اند، نیست.

شهردار تهران در ارتباط با موضوع لوگوی تهران ۱۴۰۰ ادامه داد: ممکن است همه خدماتی که انجام می شود در عنوان ترک تشریفات ذکر نشود. برای رسیدن به لوگو تهران ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ گروه طراحی با هم رقابت کردند و شهرداری تلاش کرد تا بهترین استعداد وخلاقیت را کشف کند. تخلفی صورت نگرفته و بازرسی هم همین گزارش را به بنده ارائه داده است.

IMG_20210715_002014_681

کمپین “تهران – ۱۴۰۰“، برنامه‌ای است که به گفته مدیران شهری پایتخت برای احیای آیین‌ها و رسوم کهن و ایرانی در سال جاری شمسی در نظر گرفته‌ شده است. مدیران شهری تهران در این برنامه تلاش دارند با توجه به حضور مردمی از میان اقدام مختلف درپایتخت، بخشی از آداب و رسوم آنان را در قالب برنامه های مختلف فرهنگی به نمایش بگذارند. از سوی دیگر مدیران شهری در تلاشند تا در قالب این رویداد، شهر “خودرو محور” تهران را به شهری “انسان محور” تبدیل و روحیه مطالبه‌گری و گفتمان را در میان ساکنان پایتخت تقویت کنند و از این رو شهرداری تهران در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، گفتمانی و هنری سعی دارد در مناسبت های مختلف، رویداد تهران – ۱۴۰۰  را برگزار کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: روز رنگ
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان