//
کدخبر: ۳۱۵۳۲۲ //
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب:

ضبط و امحاء دو لاشه گوسفند در کشتارگاه شهرستان سرپل ذهاب

طی سه ماه نخست سال جاری بیش از 370 کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی، به طریق کاملا بهداشتی امحاء گردید.

به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر حمید کریمی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب گفت: نظارت بر استحصال گوشت در کشتارگاه ها از وظایف سازمان دامپزشکی کشور می باشد و معاینه قبل از کشتار دام یکی از مهم ترین مراحل تشخیص بیماری های مشترک بین انسان و دام است. لذا دام هایی که خارج از این چرخه و بدون نظارت دامپزشکی ذبح می شوند به هیچ وجه مورد تأیید این اداره نبوده و نمی باشند ، بنابراین قابلیت مصرف انسانی نداشته و می بایست از چرخه مصرف خارج شوند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: در روزهای اخیر دو لاشه گوسفند به دلیل وجود انگل سارکوسیست در کشتارگاه دام این شهرستان با حضور کارشناسان دامپزشکی و با همکاری شهرداری سرپل ذهاب ضبط و بصورت کاملا بهداشتی امحاء گردید.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب عنوان نمود: طی سه ماه گذشته کارشناسان این اداره کل با همکاری شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و شهرداری شهرستان سرپل ذهاب بیش از 370 کیلو گرم گوشت و فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی را ضبط و به طریق کاملا بهداشتی امحاء نمودند.

وی خاطر نشان کرد: در همین مدت تعداد ۴ راس گوسفند و ۶۱۹ کیلوگرم آلایش غیر بهداشتی در کشتارگاه توسط ناظر بهداشتی به دلیل بیماری ضبط و به طریق کاملا بهداشتی امحاء گردید.

کریمی در پایان گفت: از همشهریان تقاضا میکنم گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید گوشت دامهای کشتار خیابانی و غیرمجاز به جد خودداری نمایند.

و موارد تخلف مشاهده شده را  از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.                           

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان