//
کدخبر: ۳۱۰۳۷۱ //

هشدار هواشناسی/سیل و طوفان در راه است

سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد شدید موقتی طی امروز تا آخر هفته در برخی استان‌ها خبر و نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب در برخی مناطق هشدار داد.

هشدار هواشناسی/سیل و طوفان در راه است
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های تهران، البرز، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شمال و شرق فارس، غرب یزد، کرمان و ارتفاعات استان‌های سمنان، مازندران و گلستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش بینی می‌شود. امروز در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک روی می‌دهد.

فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، روز دوشنبه در غرب اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه برای نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق و وزش باد و گاهی موقتی دما پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایدار پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر از سیلاب و آبگرفتگی معابر طی امروز در برخی استان‌ها خبر داد؛

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

شنبه 1400/02/25 : غرب اصفهان و ارتفاعات کرمان

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه ها و مسیلها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بارش تگرگ در مناطق کوهستانی و مستعد.

توصیه: پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها ، امتناع از فعالیتهای کوهنوردی بویژه در ساعات بعداز ظهر، حفظ وجمع آوری دامها از حاشیه رودخانه ها و مسیلها در مراتع،آمادگی سازمانها و شهرداریها برای آبگرفتگی معابر.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۳۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان