//
کدخبر: ۳۰۹۸۲۱ //

پایتخت نشینان منتظر نوبت‌بندی آب باشند

با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال گذشته وضعیت تامین آب تهران در مرحله هشدار قرار گرفته تا جایی که طبق اعلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اگر وضعیت مصرف به شکل کنونی تداوم یابد، تامین آب تهران با مشکل جدی مواجه می‌شود.

پایتخت نشینان منتظر نوبت‌بندی آب باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۴ میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف شده است. سرانه تولید در شهر تهران حدود ۳۰۰ لیتر و سرانه مصرف ۲۴۰ لیتر است و مابه‌التفاوت سرانه مصرف و تولید در رقم آب به حساب نیامده محاسبه می‌شود.

در شهر تهران هر فرد به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌کند که این رقم ۲۰ تا ۲۵ درصد بیش‌تر از حد استاندارد است.

 در این راستا محمدرضا بختیاری- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی مصرف آب در بازه زمانی ابتدای شیوع ویروس کرونا گفت: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود دو میلیون و ۶۰۰ مترمکعب می‌رسید، اما امسال در هیچ روزی مصرف‌ آب تهران کم‌تر از سه میلیون مترمکعب نبوده است.

به گفته وی در حال حاضر ۶۰ درصد مردم تهران زیر الگوی مصرف، ۲۰ درصد برابر با الگوی مصرف و ۲۰ درصد بالای الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند.

چنان‌چه در آمارها مشاهده می‌شود، متوسط بیشینه دمای هوا هفته منتهی به ۱۰ اردیبهشت ماه ۲۹.۹ درجه بوده که این رقم نسبت به مشابه سال قبل هفت درجه افزایش داشته است.

تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰حجم ذخیره سدهای استان تهران ۷۹۴ میلیون مترمکعب بوده است که این رقم در سال گذشته ۹۳۲ میلیون مترمکعب بوده است. هم‌اکنون حجم سد لار ۱۱۴ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۵۶ میلیون مترمکعب، سد ماملو ۱۲۵ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۲۲ میلیون مترمکعب و سد امیرکبیر ۱۷۷ میلیون مترمکعب است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان