//
کدخبر: ۳۰۸۸۲۸ //

ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ممنوعیت کشت برنج در استان برای مقابله با خشکسالی خبر داد.

ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

سید افشین صفوی در گفت و گو با خبرنگار، اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش سطح بارش‌های سالانه , برای مقابله با خشکسالی، کشت برنج در تمام شهرستان‌های استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در حوزه انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از کشت برنج با ارائه توصیه های ترویجی مسئولیت دارد، ادامه داد: در مورد ممنوعیت کشت برنج اطلاع رسانی لازم به کشاورزان استان انجام شده، لذا از آنها تقاضا داریم در شرایط کنونی که با مشکل خشکسالی و کاهش سطح منابع آبی مواجه هستیم به هیچ عنوان اقدام به کشت برنج در استان نکنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر برخورد جدی با کشت برنج، گفت: اگر موردی از تخلف کشاورزان استان مبنی بر کشت برنج در استان ببینیم مراتب را به امور آب اطلاع داده تا نهایتا با ارجاع آنها از طریق دستگاه قضایی برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته در برخی از شهرستان‌های استان کرمانشاه کشت برنج داشته‌ایم، گفت: عمده کشت برنج را در سه شهرستان صحنه، گیلانغرب و هرسین داشته ایم.

 به گفته صفوی سال گذشته حدود 2100 هکتار برنج در استان کرمانشاه کشت شده بود.

 کشت برنج در استان کرمانشاه همه ساله از همین موقع‌ها(اواسط اردیبهشت) شروع می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان