//
کدخبر: ۳۰۲۴۸۱ //
رئیس زیبا سازی شهرداری کرمانشاه:

در آستانه سال جدید ۱۰ پیاده راه کرمانشاه رنگ آمیزی می شود/نورپردازی ۳۰ نقطه از شهر کرمانشاه

رئیس زیبا سازی شهرداری کرمانشاه از رنگ آمیزی ۱۰ پیاده راه شهر کرمانشاه در آستانه سال جدید خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ پیاده راه رنگ آمیزی شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام خواهد گرفت.

در آستانه سال جدید ۱۰ پیاده راه کرمانشاه رنگ آمیزی می شود/نورپردازی ۳۰ نقطه از شهر کرمانشاه

احسان احمدی نصر رئیس زیباسازی شهرداری کرمانشاه در نشست خبری که امروز( ۲۰ اسفند) برگزار شد گفت: نوروز، کرمانشاه به عنوان سرزمین سبزه و آب و گهواره تمدن، چند سالیست علیرغم اینکه ظرفیت های گردشگری در مقایسه با سایر شهرها در کرمانشاه وجود ندارد ولی برای گردشگران حائز اهمیت است.

به گزارش فرتاک نیوز، احمدی نصر افزود : طی ۱۰ سال گذشته تا کنون در بحث توسعه گردشگری گام های مهمی در استان کرمانشاه برداشته شده که شهرداری بیشترین نقش آفرینی را داشته است.

وی با اشاره به بحث باز پیرایی شهر کرمانشاه نیز گفت: امسال نسبت به سنوات گذشته در زمینه زیباسازی و بازپیرایی شهر گام های بیشتری برداشته ایم ولی سعیمان بر این بوده که با توجه به شرایط موجود در بحث کرونا باعث ایجاد تجمع نشویم ودر زمینه مبلمان شهری طرح ها، به صورت گذار باشد که تجمعی شکل نگیرد و شهروندان با گذشتن از کنار این فضای چشم نواز لذت ببرند.

رئیس زیباسازی شهرداری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: کرمانشاه به عنوان شهر هفت سین ها هرساله سفره های هفت سینی را طراحی میکرد که توجه بسیاری از گردشگران را جلب می نمود، سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از تجمعات این سفره ها طراحی نشد.

ایشان بیان داشت: امسال نیز در نظر داریم این سفره ها را آماده نماییم ولی هنوز دستوری از جانب دکتر طلوعی شهردار کرمانشاه ابلاغ نشده است که در صورت عدم موافقت این هفت سین ها فقط در دو نقطه از شهرجانمایی خواهد شد.

احمدی نصر از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت استقبال از نوروز در شهر کرمانشاه را آذین بندی و رنگ آمیزی پیاده راه ها عنوان کرد و گفت: هر ساله رنگ آمیزی جداول حاشیه خیابانها در دستور کار شهرداری قرارداشت ولی امسال به دلیل کاهش بارندگی و برف، رنگ این جدول ها آسیب ندید به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جهت ایجاد نشاط در جامعه با کمترین هزینه پیاده راه های پرتردد در سطح شهر را رنگ آمیزی کنیم که تا کنون در ۵ نقطه شهر این طراحی ها به اشکال متفاوت و زیبا انجام شده و قصد داریم این تعداد را به ۱۰ نقطه برسانیم.

ایشان همچنین از نصب ۶ المان به شکل گاو (با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ سال گاو است) با طراحی کودکانه برای ایجاد شادی در کودکان خبر داد و خاطر نشان کرد: حدود ۴۰ المان نیز با مفاهیم ثابت ( جهت استفاده چندین سال) در سطح شهر نصب خواهد شد.

رئیس زیباسازی شهرداری کرمانشاه در پایان از نورپردازی سطح شهر به مناسبت نوروز خبر داد و گفت: برای بهتر جلوه دادن فضای شهری در شب در بیش ۳۰ نقطه از شهر نورپردازی هایی انجام شده است که در این زمینه از شرکت توزیع نیروی برق استان نیز توقع داریم با تامین نور در سطح شهر ما را یاری دهد تا جلوه بهتری از این نورپردازی را ارائه دهیم.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

عکس: خلیل جباری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان