//
کدخبر: ۲۹۹۶۶۶ //

آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است.

آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در لرستان

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در لرستان اظهار کرد: اکثر شهرهای لرستان در وضعیت زرد یا آبی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در مجموع چون هشت شهرخوزستان قرمز است و ما نیز در جوار این استان هستیم بنابراین زنگ خطر برای لرستانوجود دارد که ممکن است هر لحظه به وضعیت نارنجی و قرمز برگردیم و مجبوریم به شدت در این روزها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و تجمعات خودداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ بیمار مثبت کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند،  افزود: بیش از ۱۰۰ بیمار در ۱۷ بیمارستاندانشگاه و بیمارستان‌های دیگر بستری هستند.

نیکبخت با بیان اینکه امکانات جدی برای تست در استان ایجاد کردیم،  عنوان کرد: پنج مرکز تست pcr و تست رپید در اختیار مراکزبهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.  

وی گفت: تمام افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند ویا سن بالایی دارند تحت نظر گرفتیم و از کسانی که این مشکل را دارند درخواستمی‌کنیم به مراکز درمانی مراجعه و این تست را انجام دهند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکخ در پیک‌های قبلی  کرونا شش دستگاه اکسیژن ساز را خریداری ودربیمارستان‌های مختلف استان نصب کردیم، اضافه کرد: همچنین ۷۷ تخت  ICU جدید و بالغ بر ۲۱۲ تخت معمولی راه‌اندازی کردیم و بهنسبت بیماران تخت‌های خالی داریم.

نیکبخت با بیان اینکه کرونا ویروس بیماری سختی است،  اظهار کرد: کرونای انگلیسی در لرستان مشاهده نشده است.

وی در خصوص واکسن کرونا در استان گفت: ۲۶۰ دوز واکسن را روز اول برای کارکنان ICU و کرونایی تحویل گرفتیم که تاکنون ۱۸۵دوز آن تزریق شده و سپس پس از ۲۰ روز دوز بعدی تزریق خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان