//
کدخبر: ۲۹۵۹۰۶ //

مخدوش کردن پلاک خودرو تخلف محسوب می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از اعمال قانون ۱۶ هزار ۶۸۱ راننده خودروی پلاک مخدوش و ناخوانا طی سال جاری خبرداد.

مخدوش کردن پلاک خودرو تخلف محسوب می شود

سرهنگ غلامعلی شرق با اشاره به اعمال قانون ۱۶ هزار و ۶۸۱ راننده خودروی پلاک مخدوش و ناخوانا طی سال جاری در استان البرز بیان کرد: از مجموع این آمار، ۷۷۲۵  فقره مربوط به پلاک‌های دستکاری شده و ناخوانا بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهار کرد: همچنین ۵۲۳۱ فقره مربوط به خودروهای دارای تک پلاک و ۴۷۲۵ فقره خودروهای فاقد پلاک بوده است.

سرهنگ شرق خاطرنشان کرد: مخدوش کردن پلاک خودرو علاوه بر تخلف، طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی می‌شود و اگر یک راننده به عمد پلاک خودروی خود را مخدوش کرده باشد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

وی گفت:  پلاک وسیله نقلیه یک رکن اصلی از هویت خودرو و مالک آن است و چنانچه  وسیله نقلیه به هر دلیلی فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش و  ناخوانا  باشد، از طریق دوربین و نیروهای پلیس شناسایی می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در ادامه از تداوم طرح محدودیت  شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح روز بعد خبرداد و گفت: این طرح به عنوان یک قانون لازم الاجرا است و چنانچه افرادی از این مهم سرپیچی کنند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

سرهنگ شرق اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از شهروندان طرح قانون ‌محدودیت تردد در استان البرز را رعایت کرده‌اندکه این روند همکاری  باید استمرار داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان