//
کدخبر: ۲۹۲۷۹۰ //

سهم کرمانشاه از لایحه بودجه ۱۴۰۰

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه سهم کرمانشاه از لایحه بودجه سال آینده را 2138 میلیارد تومان اعلام کرد.

سهم کرمانشاه از لایحه بودجه 1400

حبیب الله وفایی در گفت وگو با خبرنگار، با اشاره به رشد چشمگیر اعتبارات استان در لایحه بودجه 1400 گفت: بر اساس ارقام مندرج در لایحه بودجه سال آینده کشور، مجموع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان 2138 میلیارد تومان می باشد که نسبت به بودجه امسال استان رشد 63 درصدی داشته است.

وفایی گفت: سهم استان در بودجه امسال کشور 1310 میلیارد تومان است که با رشد 63 درصدی، این میزان در لایحه بودجه سال آینده به 2138 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش فرتاک نیوز،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه به افزایش اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه سال آینده هم اشاره کرد و افزود: این اعتبارات از 489 میلیارد تومان امسال به 753 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده که رشد 53 درصدی دارد.

وفایی گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان (اعتبارات عمرانی) هم در لایحه بودجه امسال رشد 68.6 درصدی داشته و از 821 میلیارد تومان به 1385 میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه این نکته را هم یادآور شد که  بخش عمده رشد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان مربوط به ردیف‌های اعتباری متوازن و سه درصد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز است.

وفایی در ادامه نگاهی هم به بودجه کل کشور داشت و افزود: رقم بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده 2435 هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه امسال با رقم 2026 هزار میلیارد تومان، حدود 409 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی افزود: 841 هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده کشور مربوط به منابع عمومی می باشد که از این رقم مبلغ 542 هزار میلیارد تومان آن در قالب پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت، مستمری بگیران و بازنشستگان هزینه خواهد شد.

وفایی تصریح کرد: همچنین اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کشور هم در لایحه بودجه سال آینده 104 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه امسال (88 هزار میلیارد تومان)، رشد 18 درصدی داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۷۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان