//
کدخبر: ۲۹۲۰۵۵ //

هوای پایتخت؛همچنان آلوده

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت برای چهارمین روز پیاپی آلوده به‌ویژه برای گروه‌های حساس شد و تداوم این شرایط تا فردا (۲۷ آذرماه) دور از انتظار نخواهد بود.

هوای پایتخت؛همچنان آلوده

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۲۶ آذر ماه) با عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، آسمان بیشتر مناطق شهر غبارآلود و کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به‌تدریج طی روز با افزایش ناپایداری جوی و رشد ابر تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. در اواخر وقت نیز با تداوم این وضعیت جوی و احتمال بارش باران در برخی ساعات، پراکندگی ذرات معلق در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود و به ‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

صبح فردا (۲۷ آذر ماه) عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها باعث می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یابد و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

طی روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند همچنین پیش‌بینی می‌شود افزایش نسبی تندی باد در شامگاه فردا (۲۷ آدر ماه) باعث کاهش غلظت ذرات معلق شود و با وجود افزایش ترافیک در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

به گزارش فرتاک نیوز، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۳۷ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۴ است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۰۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان