//
کدخبر: ۲۹۱۰۶۳ //

ثبت ۲۰ وقف جدید در کرمانشاه

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از ثبت 20 وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

ثبت 20 وقف جدید در کرمانشاه

حجت الاسلام مهدی توسلی در گفت و گو با  خبرنگار، اظهار کرد: از ابتدای امسال 20 وقف جدید در استان ثبت شده است، البته وقف‌های در دست ثبت زیادی در استان داریم که تا زمان ثبت شدن نهایی نمی‌توانیم آنها را اعلام کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز،توسلی با بیان اینکه تمامی 20 وقف ثبت شده در استان از نوع متصرفی هستند، گفت: در این نوع وقف‌، واقفان اوقاف را بعنوان متولی موقوفه خود انتخاب می‌کنند که این موضوع نشان از اعتماد بالای واقفین به مجموعه اوقاف در استان دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 12 مورد از وقف‌های ثبت شده انتفاعی بوده که یازده مورد آن به ساخت مسجد و یک مورد به آرامستان اختصاص دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت وقف منفعتی هم در استان ثبت شده که شش مورد آن به وقف درخت گردو و دو تای دیگر به وقف منزل مسکونی اختصاص دارد.

وی ادامه داد:بیشتر وقف‌های منفعتی استان در منطقه  پاوه و اورامانات  و مابقی موقوفات در سراسر استان گسترش دارند.

توسلی با اشاره ضرورت پای کار آمدن صدا و سیما و دیگر رسانه ها برای جهت دهی واقفان جدید به سمت نیات‌ متناسب با نیاز روز، تاکید کرد: جهت‌گیری واقفان به سمت وقف کردن بر اساس نیات متناسب با نیازهای روز جامعه، فرآیند زمان‌بری است که اقدامات فرهنگ‌سازانه می‌تواند تاثیر زیادی روی آن داشته باشد، چون اکثر واقفین زمانی برای ثبت اموال خود به عنوان موقوفه به ادارات اوقاف مراجعه می‌کنند که تصمیم خود را گرفته و نیت هم کرده‌اند، لذا مشاوره دادن به آنها جهت وقف کردن  براساس نیازهای روز تاثیر چندانی ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اضافه کرد: جامعه در شرایط کنونی و در همه زمانها به موضوعاتی مثل کمک به ازدواج جوانان، کمک به توسعه علم و دانش و ... نیاز دارد، لذا از واقفان جدید درخواست می شود قبل از نیت کردن به وقف کردن به این نیات هم فکر کنند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان