//
کدخبر: ۲۹۱۰۶۱ //

کرمانشاه از وضعیت قرمز خارج شد!

بعد از مدت‌ها تمام شهرهای استان کرمانشاه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و به طور عمده در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرمانشاه از وضعیت قرمز خارج شد!

بعد از مدت‌ها از افزایش ابتلا به کرونا در استان و قرار گرفتن در وضعیت قرمز اکنون هیچکدام از شهرها در وضعیت قرمز قرار ندارند اما همچنان بیشتر شهرها در وضعیت نارنجی هستند.

شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت زرد یعنی خطر متوسط قرار دارند و در این وضعیت فقط سطح شغلی چهار تعطیل خواهند بود.

شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور، گیلانغرب، هرسین و سنقر و کلیایی نیز در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر قرار دارند و در این وضعیت سطح شغلی سه و چهار تعطیل خواهند بود.

به گزارش فرتاک نیوز،ممنوعیت ورود خودروهای شخصی باپلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی و قرمز، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها و منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 صبح در شهرهای نارنجی و قرمز با جمعیت بالای 200 هزار نفر همچنان ادامه دارد.

هرچند گفته می‌شود وضعیت تعداد مبتلایان در استان کاهش یافته اما بنابر اعلام مکرر مسئولان علوم پزشکی این وضعیت شکننده است و نباید مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کنند، آنچنانکه روز گذشته تعداد فوتی‌ها بعد از 50 روز به چهار نفر رسید و امروز به طور مجدد به 10 نفر افزایش یافت.

نگرانی دیگری که در زمینه احتمال افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد برنامه‌ریزی برای دورهمی‌های شب یلدا است به طوری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به این موضوع هشدار داده و اظهار داشت: جان بزرگترها در دورهمی شب یلدا در خطر است.

حمیدرضا مرادی عنوان کرد: سیرنزولی بیماری کووید در استان خوشبختانه همچنان ادامه دارد، اما واقعا نگران آیین های پیش رو هستیم.

وی گفت: اگر رعایت نکنیم، طبق پیش بینی‌ها احتمالا در نیمه دوم دی ماه یک پیک جدید بیماری را شاهد خواهیم بود.

مرادی با اشاره به اینکه نگرانی جدی ما از شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی در این شب است افزود: طبیعتا افراد در شب یلدا نزد پدر و مادر و بزرگترها می‌روند که اگر افراد مسن مبتلا شوند، خطر مرگ و میر آنها زیاد است.

وی عنوان کرد: اگر دو سه ماه زمستان را با آرامش بگذرانیم ممکن است با آمدن واکسن در سال جدید با وضعیت بهتری مواجه شویم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان