//
کدخبر: ۲۸۷۳۴ //

اخذ گواهینامه نیازی به داشتن پایان خدمت دارد؟/تعارض قانونی؛ نوعی دام گستری است

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت: تعارض قانونی در خصوص الزامی بودن یا نبودن پایان خدمت برای اخذ گواهینامه نوعی دام گستری محسوب می شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در ماده یک قانون نظام وظیفه آمده است که فارغ از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران وجان و مال و ناموس مردم، انجام خدمت وظیفه عمومی، وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه تمام  اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون است و در ماده 58 نظام وظیفه و 611 آیین دادرسی کیفری آمده است که نیروی انتظامی وظیفه دستگیری فردی را دارد که مشمول بوده و از رفتن به سربازی خودداری می کند.

 

وی افزود: در ماده 58 آمده است که تمام دستگاه های اجرایی مکلف به همکاری در خصوص معرفی مشمول به نظام وظیفه هستند، این درحالی است که در قانون 54 که مصوبه سال 1395 است آمده است که برای اخذ گواهینامه نیازی به داشتن پایان خدمت مشمولان نیست.

 رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا ادامه داد: قوانین موجود با هم در تناقص است چرا که نمی توان از یک سو گواهینامه را ارائه داد و بلافاصله هم دستگیرشان کنیم، این تناقص در قانون، نوعی دام گستری محسوب می شود.

 

 سرهنگ ترحمی در پایان گفت: ما ابهامات خود را به نظام وظیفه اعلام کردیدم و منتظر پاسخ مسئولان مربوطه هستیم تا بتوانیم قانون را به نحو بهتری اجرا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان