//
کدخبر: ۲۷۲۳۴۸ //

زور کرونا به مهربانی فارسی ها نرسید!

با شیوع ویروس کرونا، مالکان واحدهای مسکونی و تجاری در استان فارس ۱۲۷ میلیارد تومان اجاره بها خود را بخشیدند.

زور کرونا به مهربانی فارسی ها نرسید!
به گزارش فرتاک نیوز،

ویروس کرونا اگرچه مشکلات زیادی به وجود آورد اما این روزها شیوع احسان، همدلی و نوع دوستی، جلوه‌های بی بدیلی به نمایش گذاشت که همچنان بر کرونا ویروس چیرگی نشان می‌دهد.

هر چند روزهای کرونایی شرایط سختی را برای مردم رقم زده و شغل‌هایی که به سبب این بیماری متحمل ضررو زیان‌های بسیاری شدند اما در این شرایط سخت اتفاقات قشنگ کم نبود از فداکاری کادر درمان تا همدردی مردم! نیک اندیشان و سرمایه گذاران  استان فارس از دریافت اجاره بهای خود چشم پوشی کردند و مهربانی را در جامعه ناخوش احوال این روزهای کرونایی به هم استانی‌های خود هدیه کردند.

کمک‌های انسان دوستانه شهروندان استان فارس همچنان ادامه دارد و مردم هنوز، همشهریان را فرامواش نکرده اند و با مهربانی همیشگی خود به جنگ این بیماری رفتند. آری ... مهربانی مردم فرهیخته و با فرهنگ فارس تنها در سیل شیراز، خلاصه نمی‌شود. مردم شیراز از دیرباز با انسان دوستی و مهمان نوازی، انسانیت را به رخ مردم جهان کشیده‌اند و بی دلیل نیست، که شیراز را پایتخت فرهنگی ایران می‌نامند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب 21 فروردین ماه سال جاری، در گفت و گویی زنده از درخشش مردم ایران در آزمون کرونا سخن گفتند و در بخشی از سخنانشان فرمودند: در شیراز معتمدین محلی با صاحبان املاک، صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها صحبت می‌کنند که اجاره نگیرند یا تخفیف بدهند یا مهلت بدهند و به کاسب کمک شود.

مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون مالکان واحدهای مسکونی و تجاری 127 میلیارد تومان در استان فارس اجاره بهاء خود را بخشیدند، اظهار داشت: در کلانهشر شیراز 28 میلیارد و 200 میلیون تومان اجاره واحد مسکونی یا مغازه بخشیده شد.

محمد حسین اسلامی جهرمی با اشاره به اینکه از ظرفیت خیرین نیز در پرداخت یا بخشش اجاره بهاء نیز استفاده شده است، افزود: در شیراز 13 هزار و 800 خانوار و 6 هزار و 120 مغازه تجاری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین با بررسی میدانی و شناسایی افراد بی بضاعت 35 هزار بسته معیشتی در استان بین 12 هزار و 600 خانوار آسب دیده از کرونا توزیع شد.

اسلامی همچنین از مرمت و بازسازی 8 منزل مسکونی نیز خبر داد و بیان کرد: مبلغ 85 میلیون تومان جهت درمان به خانوارهای آسیب پذیر کمک شد.

وی با اشاره به طبخ و توزیع 800 بسته غذای گرم بین افراد مستمند در حاشیه نشین کلان‌شهر شیراز در سالروز میلاد امام رضا، گفت: در روز عیدسعید غدیر نیز 6 هزار بسته غذای گرم طبخ و در مناطق جنوبی شهر شیراز توزیع شود.

مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز تصریح کرد: همچنین در این مدت 3 هزار آب میوه طبیعی برای گروهای امدادی درگیر با بیماری کرونا از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و بیمارستان‌ها تهیه و توزیع شد.

اسلامی از تولید و توزیع 120 هزار ماسک و 280 جفت دستکش بین مردم و نیازمندان خبر داد و گفت: در همین مدت 28 راس گوسفند ذبح و گوشت‌ها نیز بین افراد مستمند و نیازمند توزیع شد.

مدیر مرکز فرهنگی مدینه النبی(ص) شیراز اظهار کرد: با کمک خیران 3 سری جهیزیه کامل نیز به نوعروسان نیازمند اهدا شد.

این کمک‌ها تنها یکی از هزاران جلوه‌های انسانیت و همیاری خیرانی است که در کنار فداکاری مدافعان سلامت، حتما روزی روی کرونای منحوس را سیاه خواهد کرد و سفیدی‌اش ورقی دیگر از تاریخی را ورق میزند که آیندگان سرزمینم به آن افتخار می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان