//
کدخبر: ۲۷۱۵۹۷ //

آخرین وضعیت شیوع کرونا در مازندران/ ۱۷۲۵ بیمار بستری هستند

وضعیت کرونا در مازندران کار را به جای کشاند که بازار در آمل یک هفته تعطیل شد، ظرفیت پذیرش بیمار جدید در بیمارستان محمودآباد وجود ندارد و لحظه به لحظه بر تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش می‌یابد.


آخرین وضعیت شیوع کرونا در مازندران/ ۱۷۲۵ بیمار بستری هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۶۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۴۵۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی گفت: برای مقابله با بیماری کرونا ویروس سه اصل طلایی زدن ماسک، شستن مداوم و ضدعفونی دست ها و نیز رعایت فاصله ۲ متری مهم است که رعایت نکردن هر یک از این موارد می تواند در گسترده شدن شیوع آن تاثیر داشته باشد.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه مردم برای حضورشان در جامعه از ماسک استفاده کنند بیشتر راه انتقال ویروس بسته و سرعت انتشار بیماری کم می شود.

بر این اساس علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد نیز با اشاره به اینکه تمام ظرفیت بخش‌های ICU و CCU بیمارستان محمودآباد تکمیل شده و شهرستان آمل نیز ظرفیت پذیرش مبتلایان جدید را ندارد، گفته که، انتظار می‌رود در این شرایط بحرانی که با جان مردم مستقیماً درگیر است شهروندان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان آمل نیز به این نکته اشاره کرد که، بازار این شهرستان به دلیل ادامه وضعیت قرمز کرونا، از فردا به مدت یک هفته تعطیل می‌شود.

با بستری ۷۱ بیمار جدید شمار بیماران بستری کل در بابل به ۲۷۴ نفر رسید.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۷۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار جدید بستری و ۵۳ بیمار هم ترخیص شدند. ۴۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زهرا غلامی‌نتاج پرستار آی‌سی‌یو داخلی بیمارستان روحانی بابل، با اشاره به اینکه از همه همشهریان عزیز عاجزانه خواهش می‌کنم پروتکل های بهداشتی را عایت کنند، تاکید کرده که، مهمانی ها، عروسی، عزا و دروهمی ها را لغو کنید.

وی با بیان اینکه این بیماری در رنج سن های پایین تر شیوع پیدا کرده است، تصریح کرد که، افراد در این فکر نباشند که این بیماری در سن‌های بالا که بیماری زمینه ای دارند اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد که، بیمارانی که هیچ بیماری زمینه ای نداشته اینجا بستری هستند.

پرستار آی‌سی‌یو داخلی بیمارستان روحانی بابل با اشاره به اینکه حتی از همکاران‌مان، در بخش آی‌سی‌یو که خود از بیماران مراقبت می کرد الان درگیر با کرونا شدند، گفته که، این لباس بسیار سخت و طاقت فرساست، به ما و کادر درمان رحم کنید.

هم‌اکنون ۱۷۲۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان