//
کدخبر: ۲۶۹۲۰۶ //

شهریه۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی ابلاغ شد

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه امسال را با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و مصوبه تنظیم بازار تدوین کردیم گفت: تاکنون شهریه۲۰ هزار مدرسه ابلاغ شده و در حال تکمیل و اعلام به بقیه مدارس هستیم.

شهریه۲۰ هزار مدرسه غیر دولتی ابلاغ شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید صالح در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه ظرف دو هفته گذشته شهریه مدارس غیردولتی را در سامانه شهریه ابلاغ کردیم اظهار کرد: از مردادماه سال گذشته تا کنون ۴۸ جلسه کارشناسی برگزار شده تا بتوانیم یک فرایند دقیق و عادلانه برای تعیین شهریه طی کنیم.

وی افزود: شهریه امسال را با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده و مصوبه تنظیم بازار تدوین کردیم. تاکنون شهریه  ۲۰ هزار مدرسه ابلاغ شده و در حال تکمیل و اعلام به بقیه مدارس هستیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی با مدیران مشارکت‌ها و کارشناس مسئولان غیردولتی استان‌های سراسر کشور گفت: نظارت بر اجرای شهریه و جزئیات آن از جمله رعایت قوانین و مقررات نوسازی، وضعیت شهریه فوق برنامه و تابستانه، حقوق و مزایای معلمان و کارکنان مدارس و پروتکل‌های بهداشتی را از مدیران خواستار شده‌ام.

صالح در ادامه از راه‌اندازی اپلیکشن «سام» خبر داد و گفت: این اپلیکیشن از طریق وبسایت مشارکت‌ها در دسترس قرار دارد و امکان خوبی برای اولیاء در انتخاب مدرسه، آگاهی از شهریه مدارس و ثبت نظرات، پیشنهادات و شکایات فراهم آورده است. امکانات دیگری هم به زودی به این برنامه اضافه خواهد شد.

وی افزود: این سامانه با همکاری شورای هماهنگی موسسان غیردولتی طراحی شده و اطلاعات و خدمات مورد نیاز اولیای دانش‌آموزان و موسسان مدارس غیردولتی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به معرفی مدارس غیردولتی نزدیک به محل سکونت، میزان شهریه و اخبار هر مدرسه و نظرسنجی و ثبت شکایت‌های مردمی اشاره کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما حل مسائل و مشکلات مدارس است چرا که اگر مشکلات و چالشهای آنان مرتفع نشود ، قطعا به کیفیت مطلوب در آموزش و پرورش نخواهیم رسید، بر ضرورت تحلیل شهریه مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد و گفت: باید به سمت تسهیل و دقیق شدن فرایند تعیین شهریه‌ها حرکت کنیم و تمامی عوامل موثر در این راستا را مورد بررسی قرار دهیم.

صالح افزود: شهریه، ترکیبی از چند سرانه مختلف است؛ سرانه حق‌التدریس معلمان، سرانه حق‌الزحمه مدیر و عوامل اجرایی، سرانه هزینه اجاره‌بها، کیفیت بخشی و موارد مختلف دیگر در مجموع در تعیین شهریه نقش دارند. در وضعیت اقتصادی کشور و شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا موسسان نباید به هیچ وجه شرایط و توان مالی مردم را فراموش کنند و ارائه آموزش با کیفیت و جلب رضایت مردم را در اولویت قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۲۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان