//
کدخبر: ۲۶۷۳۷۲ //

حاتمی: نرخ تورم استان کرمانشاه به رتبه ۲۷ کشور رسیده است

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از هدف‌گذاری برای جذب 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال جاری خبر داد.

حاتمی: نرخ تورم استان کرمانشاه به رتبه 27 کشور رسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

هدایت حاتمی در نشست شورای اداری استان کاهش نرخ تورم، بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ بیکاری و توجه به عدالت اجتماعی و اقشار آسیب پذیر را چهار محور فعالیت تیم اقتصادی استان در سال گذشته عنوان کرد وافزود: امسال هم همین چهار محور با اولویت در دستور کار خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه کرمانشاه همچنان در رتبه اول بیکاری کشور قرار داد، گفت: تنها تفاوت در این زمینه درسال گذشته، کاهش نرخ بیکاری و کاهش فاصله نرخ بیکاری استان با متوسط نرخ کشوری است.

حاتمی تصریح کرد: در مجموع سال گذشته نرخ بیکاری استان 15.7 درصد اعلام شد و برنامه داریم طی دوسال آینده هر سال حدود 2.5 تا سه درصد این نرخ را کاهش داده که در صورت تحقق این هدف تا دو سال دیگر به میانگین نرخ بیکاری کشور می رسیم.

وی افزود: فاصله نرخ بیکاری استان با متوسط‌نرخ کشوری در سال 1396 حدود 9.3 درصد بود که این عدد در سال 97 به 6.9 درصد کاهش یافت و در سال گذشته بازهم این فاصله کمتر شد و به عدد 5.1 درصد رسیدو امیدواریم با ادامه این روند تا حدود دو سال دیگر به میانگین نرخ بیکاری کشور برسیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از کاهش چشمگیر رتبه نرخ تورم استان در کشور خبر داد وافزود: در حال حاضر نرخ تورم استان به رتبه 27 کشور رسیده است و این درحالی است که قبل از آن در جایگاه اول کشور قرار داشتیم.

وی به بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان هم اشاره کرد وافزود: سال گذشته فضای کسب و کار استان از رتبه 31 کشور به رتبه 17 ارتقا یافت و تمام تلاش این است که امسال هم این بهبود فضای کسب و کار در استان با سرعت و شتاب بیشتری تداوم یابد.

حاتمی در ادامه به برخی اقدامات دیگر در حوزه اقتصادی استان در سال گذشته اشاره و از جذب سرمایه گذاری خارجی 110 میلیون دلاری با جذب دو سرمایه گذار چینی، انعقاد تفاهم نامه با شرکت شهرک های کشاورزی برای راه اندازی 16 شهرک کشاورزی، دامپروری و شیلاتی در استان، بهره برداری از پنج هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری و ایجاد مرکز کسب و کارهای کوچک به عنوان مهم ترین این اقدامات یاد کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه های اقتصادی امسال استان، تدوین سند سرمایه گذاری استان با هدف جذب 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را یکی از مهم ترین این برنامه ها عنوان کرد و افزود: تنها با جذب سرمایه در استان می توانیم اشتغال ایجاد کرده و کاهش نرخ بیکاری استان را محقق کرد.

وی افزود: در کنار جذب سرمایه گذاری داخلی، امسال برنامه داریم 150 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.

وی توسعه سه میلیارد دلاری صادرات، توسعه 400 هکتار زیرساخت اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب، ایجاد شهرک فناوری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، ایجاد 21 میدان میوه و تره بار در نقاط مختلف استان، ایجاد 63 فروشگاه بزرگ و زنجیره ای در استان، توسعه زیرساخت های انبار و سردخانه جدید به میزان 100 هزار تن، ایجاد، افزایش و توسعه کشت های گلخانه ای به مساحت 60 هکتار، ایجاد شهرک ضایعات فروشان و شهرک کامیون داران در کرمانشاه، ایجاد سه هزار هکتار نخلستان در قصرشیرین و احداث سکوی صادرات آبزیان در بازارچه پرویزخان را از جمله دیگربرنامه های اقتصادی استان در سال جاری عنوان کرد.

حاتمی افزود: همچنین امسال ایجاد زیرساخت ها در مرزهای رسمی شوشمی و شیخ صله، ایجاد پنج پروژه زیرساختی گمرک پرویز خان توسط گمرک ایران و ایجاد زنجیره های ارزش تولید نخود، گوجه فرنگی، انگور، گیاهان دارویی، زعفران، عسل، روغن حیوانی، پشم، بوقلمون، دام سبک و سنگین، مرغ گوشتی و تخم مرغ را در برنامه داریم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال احیای 95 واحد راکد را هم در برنامه داریم که شامل 30 واحد صنعتی، 20 واحد معدنی، 40 واحد کشاورزی و پنج واحد گردشگری می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۳۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان