//
کدخبر: ۲۶۲۶۷۱ //

جزئیاتی از برگزاری امتحانات مدرسه/۲۷ خرداد پایان زمان آموزش دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در صورت تصویب شورای مدرسه، امکان برگزاری امتحانات از خردادماه وجود دارد، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص استمرار آموزش یا توقف آن، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال اختیاری و زمان برگزاری امتحانات بر عهده شورای مدرسه است.

جزئیاتی از  برگزاری امتحانات مدرسه/27 خرداد پایان زمان آموزش دانش آموزان
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: با توجه به شرایط متفاوت مدارس از نظر کمیت و کیفیت آموزش‌های ارائه شده در ایام تعطیلات کرونایی، مدیران باید به شیوه ای برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر تسریع در تکمیل فرایند آموزشی، دانش‌آموزان آموزش های لازم را فرا بگیرند.

وی با تاکید بر اجرای دقیق شیوه نامه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصریح کرد: مدیران بر اساس اختیارات تفویض شده به شورای مدارس، زمینه ارزشیابی پایانی اعم از روش حضوری و غیر حضوری مبتنی بر رعایت عدالت آموزشی را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امتحانات در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به شیوه غیرحضوری است، خاطرنشان کرد: دبیران بر اساس شاخص‌های ارزشیابی مستمر و پایانی نوبت اول، آزمون‌های به عمل آمده قبل از تعطیلات در بهمن ماه و آزمون‌های غیرحضوری، تکالیف، فعالیت‌ها و ابتکارات دانش‌آموزان در دوره تعطیلات کرونایی، ارزشیابی پایانی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری حضوری آزمون‌ها در پایه نهم و دوازدهم، تصریح کرد: آزمون تمام دروس پایه دوازدهم شاخه نظری اعم از نهایی و غیرنهایی حضوری است، اما برنامه‌ریزی آزمون دروس پایه نهم و همچنین دروس غیرنهایی پایه دوازدهم به صورت مدرسه‌ای است.

واقعی بیان کرد: آزمون دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه در کل پایه‌ها غیرحضوری و با نظر معلم خواهد بود، اما در مورد  دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد مهارت باید برای هر پایه سه هفته آموزش حضوری و ارزشیابی به صورت همزمان برنامه‌ریزی شود و زمان آن می‌تواند در طول بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ مردادماه ۹۹ باشد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در خصوص استمرار آموزش یا توقف آن، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال اختیاری و زمان برگزاری امتحانات بر عهده شورای مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: آموزش همه دانش‌آموزان باید حداکثر تا تاریخ ۲۷ خرداد پایان یابد، اما اگر شورای مدرسه‌ای قبل از تاریخ ذکر شده به این نتیجه برسد که فرایند آموزش تکمیل شده، می‌تواند به مدرسه اجازه دهد فرایند ارزشیابی زودتر انجام شود.

واقعی در مورد حضور دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی خوابگاه‌های دانش‌آموزی، مدیران این مدارس باید با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، زمینه حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها و آزمون‌ها را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: آزمون‌های تغییر رشته، مدارس بزرگسالان، ایثارگران، راه دور و جامع پایه نهم در خرداد و شهریور ۹۹ به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان