//
کدخبر: ۲۵۸۳۴۶ //

بیمارانی که با پای خود به استقبال کرونا خواهند رفت

هشتم اسفندماه بود که اولین بیمار مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و روز به روز برتعداد آمار مبتلایان در استان افزوده شد.

بیمارانی که با پای خود به استقبال کرونا خواهند رفت
به گزارش فرتاک نیوز،

با روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در کشور به ویژه استان کردستان و تاکید مداوم وزارت بهداشت بر رعایت موازین بهداشتی، کم کردن ترددها، کاهش ساعات اداری ادارات دولتی و ممنوعیت رفت‌وآمدها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تصمیماتی مبنی بر پیشگیری از روند رو به رشد بیماری در داخل استان اتخاذ شد.

کرونا هر روز با شدت بیشتری می‌تاخت و قربانی می‌گرفت، به دنبال اعلام وضعیت قرمز در استان و با جدی شدن شرایط هر روز بر لزوم در خانه ماندن و قرنطینه‌خانگی تاکید می شد؛ در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کرکره مغازه‌ها و خیابان‌ها و همه مشاغل به ویژه مشاغل پرخطر نیز پایین کشیده شد.

با همه تمهیدات و برنامه‌هایی که برای پیشگیری از ویروس کرونا در شهر حاکم شد، همچنین لغو سفرهای نوروزی و قطع ارتباطات اجتماعی و شعار دوری و سلامتی و همچنین وضع قوانین سختگیرانه و کنترل عبور و مرورها، اما باز شاهد وجود افرادی بودیم که با بی‌احتیاطی تمام به هشدارها بی‌اعتنا بوده و با آغوش باز به استقبال این مهمان ناخوانده رفته بودند.

اکنون بیش از دو ماه است که از حضور این مهمان ناخوانده در کردستان می‌گذرد و هنوز مردم با دیده ناباورانه به آن می‌نگرند؛ حتی کسانی که در ابتدای حضور این ویروس خبیث در قرنطینه بودن را تحمل کردند و تا حدودی به قوانین و مقررات پایبند ماندند با ادامه‌دار شدن شرایط تاب‌آوری خود را از دست داده و به زندگی عادی و عادات روزانه خود بازگشتند.

یکی از شهروندان سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید که گمان نمی کنم از روز اول اصلا کرونایی وجود داشته که آدم بخواهد برای پیشگیری از آن خود را در سختی و مضیقه بیاندازد.

وی ادامه داد: به فرض اینکه ویروسی به نام کرونا هم وجود داشته باشد، پس چرا طی این دو ماه هیچ کسی را ندیدیم که به کرونا مبتلا شده و یا بر اثر آن فوت کرده باشد!

با این استدلالش یاد یکی از نظرسنجی‌هایی افتادم که در یکی از کانال‌های تلگرامی محلی راه‌اندازی شده بود مبنی بر آن که آیا شما از آن دست از افرادی هستید که از اطرافیان شما به کرونا دچار شده‌اند؟ یا از آن دسته افرادی هستید که هیچ یک از اطرافیانتان به کرونا ویروس دچار نشده است؟ اکثریت مردم گزینه دوم را انتخاب کرده بودند، هرچند این نظر سنجی به نسبت جمعیت استان کردستان تا حدودی صادق و درست بود اما با ادامه‌دار بودن این قبیل رفتارهای پرخطر انسان‌ها و رعایت نکردن موازین بهداشتی آمار مبتلایان هرروز بیشتر از روز قبل خواهد بود.

یکی دیگر از شهروندان سنندجی در همین رابطه گفت: از زمان شروع بیماری تا اواخر تعطیلات عید در قرنطینه خانگی به سر می‌بردیم و فقط یکی از اعضای خانواده خریدهای مورد نیاز خانواده را انجام می‌داد و تا جایی که امکان داشت سعی کردیم موازین بهداشتی را رعایت و از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنیم اما با ادامه‌دار شدن شرایط دیگر تاب در خانه ماندن را نداشتیم، هرچند این شرایط به راستی شوخی‌بردار نیست اما هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد.

فاتح مولودی یکی از شهروندان سنندجی که در آب و هوای بهاری اما کرونایی به پیاده‌روی آمده بود درباره شرایط پیش آمده و عدم توجه شهروندان به وضعیتی که در حال حاضر در آن هستیم گفت: انسان موجودی ذاتا اجتماعی است و به این دلیل که با هیچ گونه پیش‌فرض و تصور قبلی در بحران کرونا قرار گرفت طبیعی است که دور ماندن از اجتماع و نداشتن هرگونه ارتباط اجتماعی برایش سخت و طاقت‌فرسا باشد و ذهن خود را از واقعیت موجود دور کرده و به قوانین و مقرراتی که به ناگاه سربرآوردند واکنش نشان دهد.

وی ادامه می‌دهد: جدای از اجتماعی بودن بشر، طی چند سال گذشته مردم با هرنوع سختی و تحریم و گرانی کنار آمدند و به انسان‌هایی انعطاف‌پذیر تبدیل شده‌اند که تحمل عبور از هر شرایطی را دارند، و بدیهی است که برای افرادی که با هرگونه شرایطی خود را وفق داده‌اند کنار آمدن و زندگی کردن در کنار ویروس کرونا چندان کار سخت و دور از ذهنی نباشد.

با اعلام سیر نزولی آمار مبتلایان در کشور و همچنین باز شدن مغازه‌ها و خیابان‌ها و شروع به کار مشاغل مختلف برخی‌ اینگونه گمان کردند که شرایط به حالت عادی بازگشته و دیگری خطری انسان را تهدید نمی‌کند.

روناک سیدی در این باره می‌گوید: تا زمانی که لازم بود در خانه‌ها ماندیم و به هشدارها توجه و نکات لازم را نیز رعایت کردیم اما با باز شدن مغازه‌ها و خیابان‌ها و بازگشت شرایط عادی نیازی به ماندن در خانه و ادامه‌دار کردن شرایط را در خود ندیدیم.

هرچند این روزها آمار مبتلایان به کرونا در کشور سیرنزولی را طی کرده‌است، اما ادامه شرایط و عدم توجه مردم به هشدارها و درخانه نماندن و حضور در اجتماع، بدون شک در روزهای آتی شاهد سیل مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم بود، بیمارانی که با پای خود به استقبال کرونا رفتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان