//
کدخبر: ۲۵۵۸۹ //
حکیمی پور:

مطالبه‌گری مهمترین دستاورد شورای چهارم است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر بیشتر به سمت تصویب طرح‌ها رفته و در پیگیری و نظارت ضعیف عملکرده است گفت: شوراهای بعدی باید سرعت مصوبات را کم و دقت نظارت را افزایش دهند.

مطالبه‌گری مهمترین دستاورد شورای چهارم است
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد حکیمی پور عضو شواری شهر تهران در مناظره شورای پاک که به همت انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار شد، گفت: "مطالبه گری" مهمترین دستاورد شورای چهارم است و این موضوع تا حدودی در جامعه جا افتاده و آنچه اهمیت دارد تداوم و استمرار این مسیر است تا بتوانیم نهاد شوراها را همان طور که در قانون اساسی از آن یاد شده به آن نقطه برسانیم.

وی ادامه داد:‌ گسترش سرمایه های اجتماعی محقق نمی‌شود مگر آنکه همه فعالان حوزه های اجتماعی فرهنگی و ... مطالبه گری و فرهنگ پرسشگری همراه با پاسخگویی را محقق کنند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مهمترین وظیفه شورای شهر بعد از انتخاب شهردار و تصویب مصوبات در قابل طرح ها و لوایح "نظارت" است گفت: اعضای شورای شهر بیش از سی اختیار دارند که فقط یکی از آن‌ها انتخاب شهردار است و سایر این وظایف و اختیارات عمدتا بعد نظارتی دارند این درحالی است که اشکالی که در فعالیت شورای چهارم می‌بینم این است که بیشتر به دنبال تصویب رفته‌ایم تا پیگیری مصوبات و شوراهای بعدی باید سرعت مصوبات را کم و دقت نظارت را افزایش دهند.

وی افزود: توان و قدرت "نظارت گریزی" در سیستم‌های اجرایی گسترش یافته و مشکل این است که سیستم‌های اجرایی قدرت بیشتری نسبت به نهادهای نظارتی دارند.

حکیمی پور ادامه داد: در حال حاضر شورای شهر مثل یک طفل بی‌سرپرستی است که همه راجع به آن حرف می‌زنند اما هیچکس از آن حمایت نمی‌کند این درحالی است که مجلس و دولت به ویژه وزارت کشور خود را رقیب شورای شهر می‌دانند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نباید مسائل را غیرواقعی بررسی و تحلیل کنیم به همین دلیل معتقدم به نسبت رسیدن به وضعیت مطلوب عقب هستیم اما طی دوران شورای چهارم درجا نزدیم و نسبت به گذشته پیشرفت کردیم.

حکیمی پور در ادامه خاطر نشان کرد: بارها به طور رسمی درخواست کرده‌ام که شهردار تهران و اصولگرایان شورا به منظر افکار عمومی بیایند با ما مناظره کنند و به سوالات مردم پاسخ دهند اما نمی‌آیند برای مثال وقتی دوستان اصولگرای شورای شهر در خصوص کاهش اختیارات شهردار مقاومت می‌کنند چرا علل مخالفت خود را نمی‌گویند؟

وی همچنین گفت: وقتی مسائل مهمی در شورای شهر مطرح می‌شود زنگ‌ها به صدا درمی‌آید و عده‌ای که در طبقه هشتم نشستند و شورا را مانیتور می‌کنند از آنجا شورا را اداره می‌کنند.

حکیمی پور در ادامه با بیان اینکه برخی در شورای شهر نماینده شهرداری هستند نه مردم ، گفت:‌ دوستان اصولگرای شورای شهر در دوره چهارم در اجرای قوی نقش نظارتی شورا و شهرداری تعلل کرده‌اند و حتی رییس شورای شهر که 14 سال در این شورا سابقه دارد به نظر می‌رسد به قوانین مسلط نیست وگویا شورا را با اداره اشتباه گرفتند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: برخی مساله که شورای شهر و شهرداری یک رابطه عمودی باهم دارند و شورا که بالا دست شهرداری است را نمی‌پذیرند و این رابطه را افقی می‌بینند در حالی که باید نهادهای بالادستی از شورای شهر حمایت کنند و خواسته من آن است که به این طفل (شورای شهر) کمتر تو سری بزنیم.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان