//
کدخبر: ۲۵۵۴۲۶ //

۱۲۰۰ کلاس مجازی آنلاین در دانشگاه یاسوج برگزار شد

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در هفته جاری حدود ۷۰۰ جلسه مجازی آنلاین برگزار شد و قبل از عید نیز تعداد ۵۰۰ جلسه طی دو هفته برگزار شد.

 1200 کلاس مجازی آنلاین در دانشگاه یاسوج برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

"احمد عریان" در گفت و گو با خبرنگار افزود: وزارت علوم قبل از عید طی مکاتبه رسمی، وبسایت های آموزش مجازی دانشگاه ها را جهت اعمال رایگان کردن ترافیک به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال کرد، که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است و طبق شنیده ها این تخفیف ها از هفته آینده اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک کلاس حدودا ۹۰ دقیقه ای تقریبا بین ۱۴۰ تا ۱۸۰ مگابایت از حجم اینترنت دانشجویان مصرف می کند و مصرف روزانه اینترنت دانشجو بستگی به تعداد کلاس های دانشجو در طول روز دارد.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه کلاس های عملی امکان تشکیل به صورت مجازی ندارند، عنوان کرد: در این هفته حدود ۷۵ درصد کلاس های تئوری تشکیل شد و ان شاءالله در هفته آینده با رفع مشکلات موجود بیش از ۹۰ درصد کلاس ها به صورت مجازی تشکیل خواهد شد.

عریان با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد دانشجویان موفق به شرکت در کلاس ها شده اند، خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از کلاس ها با ظرفیت بیشتر از ۹۰ درصد تشکیل شده اند.

وی بیان کرد: مشکل اصلی دانشجویان در بسیاری از نقاط عدم دسترسی به شبکه های پهن باند است و در بسیاری از نقاط روستایی هرچند زیر ساخت ها ۳G می‌باشد ولی عملا سرعت دسترسی پایین است.

عریان با بیان اینکه در هفته جاری بسیاری از نقاط ضعف ها شناسایی و رفع شد، ادامه داد: ان شاءالله در هفته های پیش رو کلاس ها با ظرفیت کامل و کیفیت بهتر ارائه خواهند شد.

وی تاکید کرد: دسترسی به شبکه های پهن باند با سرعت مناسب و هزینه خرید بسته های اینترنت توسط دانشجویان مشکل عمده دانشجویان در آموزش مجازی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان