//
کدخبر: ۲۴۰۷۴۳ //

رئیس شورای شهر اردبیل: کنترل ترافیک به صورت هوشمند در دستور کار است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: کنترل هوشمند ترافیک در اولویت شورا و شهرداری است که در این زمینه مرکز کنترل ترافیک سال آینده احداث و راه‌اندازی خواهد شد.


رئیس شورای شهر اردبیل: کنترل ترافیک به صورت هوشمند در دستور کار است
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا پوستی ۱۰ بهمن  در آئین تقدیم لایحه بودجه سال 99 شهرداری به شورای شهر اردبیل در فرهنگسرای بانوان اظهار کرد: سومین لایحه بودجه شهرداری در دور پنجم در حالی تقدیم شورای شهر می‌شود که منتخبان مردم در پارلمان محلی تلاش می‌کنند تا با اصل قرار دادن مردم در همه زمینه‌ها فضای رضایتمندی و توجه به مطالبات آنها را به وجود آورند.

وی از شهروندان خواست؛ تا هرگونه درخواست و مطالبه خود را در عمران و آبادانی مناطق مختلف شهر به اعضای شورا منتقل کنند تا در لایحه بودجه پیشنهادات آنها مورد بررسی قرار گیرد که اهالی از طریق سامانه ارتباطی با شورا می‌توانند در این زمینه خواسته‌های به حق خود را مطرح کنند.

رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: در بررسی بودجه سال 99 با اولویت‌بندی توسعه شهری سعی می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق و ریل‌گذاری اساسی بتوان کار را با شیوه درست و صحیح به پیش برده و به نفع شهر و توسعه آن گام‌های جدی برداشت.

پوستی تصمیم‌گیری‌ها و حرکت‌ها را بر مبنای یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی یادآور شد و بیان کرد: متاسفانه در کشورمان تصمیم‌گیری‌ها سیستمی نیست بلکه بیشتر افراد در این عرصه تاثیرگذار هستند در حالی که اگر براساس یک برنامه‌ریزی تعریف شده حرکت کنیم به راحتی و سهولت می‌توانیم به سرمنزل واقعی برسیم.

وی با تاکید بر انجام وظیفه و رسالت شورا در حوزه نظارتی  استفاده از ابزارهای موثر در این زمینه گفت: همچنان وضعیت شهرمان در شان شهروندان نیست و ضرورت دارد ضعف‌ها و نقص‌ها را رفع کرده و به سمتی حرکت کنیم تا رضایت فراگیر و عمومی شکل گیرد.

رئیس شورای شهر اردبیل نمونه پروژه نیمه تمام را پل قدس با گذشت بیش از سه سال اعلام کرد و افزود: شورا و شهرداری در تهیه آهن مورد نیاز این پروژه که با افزایش چهار برابری قیمت آن روبرو هستیم، دچار تنگناهای مالی است و به دلیل فروش نقد آهن ما تصمیم گرفتیم تا بخشی از املاک و مستغلات خود را به فروش رسانده و نیاز مالی این پروژه را تامین کنیم.

پوستی اضافه کرد: از محل اعتبارات دولتی و سفر رئیس جمهور قرار است 35 میلیارد تومان به پروژه پل قدس تخصیص یابد که ظرف روزهای آینده نسبت به تخصیص و جذب این اعتبار توسط مسئولان استان اقدام خواهد شد.

وی گفت: در بخش ترافیک و حل معضلات در این زمینه هوشمندسازی این امر ضروری به نظر می‌رسد که در این ارتباط در کنار احداث مرکز کنترل ترافیک بازگشایی در مسیرهای مختلف و همچنین توسعه پارکینگ‌های شهری مدنظر است.

رئیس شورای شهر اردبیل به اقدامات زیرساختی شهرداری برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های متعدد اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز از دیگر پیگیری‌های شورای شهر است تا مراکز اقامتی و تفریحی برای گردشگران و مسافران مهیا شده و آنها از ابتکار عمل شورا و شهرداری در بخش تفریحات سالم استفاده کنند.

پوستی اظهار کرد: مرکز پژوهش شورا به زودی راه‌اندازی می‌شود که در این مرکز از صاحبنظران و اساتید دانشگاه با محوریت روش‌های نوین توسعه شهری استفاده می‌کنیم که خروجی این امر قطعا به نفع توسعه پایدار خواهد بود.

وی بودجه سال قبل شهرداری را 450 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به یک عدد واقعی در بودجه و تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی امسال سعی شده تا به صورت واقعی بودجه هزینه‌ای و عمرانی در نظر گرفته شود که حدود نیمی از بودجه هزینه‌ای و نیمی دیگر عمرانی در نظر گرفته شده تا خلائی در این زمینه به وجود نیاید.

رئیس شورای شهر اردبیل پرهیز از جذب پرسنل بیشتر در مجموعه شهرداری اردبیل، توجه به چالاکی شهرداری، برون‌سپاری در انجام ماموریت‌ها، ابلاغ شیوه‌نامه‌های جدید در جذب نیرو و تبدیل وضعیت آنها، پرداخت حق و حقوق به موقع کارگران و پرهیز از اجحاف در حقوق آنها، بازنگری در شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهر اردبیل و همچنین توجه به شیوه‌نامه پروژه‌های پیمانکاری و عملیات تهاتر را از جمله خواسته‌های اعضای شورای شهر اردبیل از شهرداری اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان