//
کدخبر: ۲۴۰۶ //
نخستین مرکز تخصصی،گردشگری مذهبی شیراز افتتاح شد

رئیس شورای شهر شیراز: کمک دولتی به شهرداری صفر بوده است

نخستین مرکز تخصصی گردشگری مذهبی بافت تاریخی شیراز در خیابان 9 دی و در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) افتتاح شد.

رئیس شورای شهر شیراز: کمک دولتی به شهرداری صفر بوده است

به گزارش فرتاک نیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهرشیراز در این مراسم با اشاره به افزایش سرانه‌های فضاهای فرهنگی و گردشگری در شیراز و تقویت آن اظهار داشت: با تسهیلاتی که ارائه شد، گردشگری در شیراز جان تازه گرفته است.

 

غلام‌مهدی حقدل افزود: شیراز تنها شهر در ایران اسلامی است که برای ساخت هتل و مکان‌های گردشگری ریالی عوارض نمی‌گیرد و معتقدیم آنچه در دراز مدت فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد می‌کند گردشگری فرهنگی، مذهبی، تاریخی، سلامت و سایر موارد مربوطه است.

 

حقدل خاطرنشان کرد: هر فردی در بافت تاریخی و فرهنگی برای گردشگری سرمایه‌گذاری کند علاوه بر اینکه عوارض از آنان گرفته نمی‌شود پارکینگ نیز به طور رایگان برای آن ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سیاست‌گذاری غلط در مورد بافت تاریخی شیراز افزود: با اقدامات گردشگری و تسهیلاتی که شورای اسلامی و شهرداری شیراز آن را دنبال کرده روز به روز شاهد رونق بافت تاریخی وفرهنگی شیراز هستیم.

وی گفت: شورای اسلامی و شهرداری از درآمدهای کوتاه مدت چشم‌پوشی کرده و امروز به دنبال رونق اقتصادی در بافت تاریخی شیراز است.

حقدل افزود: گردشگری صنعتی است گه رونق و اشتغال و همچنین درآمد پایدار را به دنبال دارد و این مهم باید بیش از پیش تقویت شود که در این زمینه نیز از شهردار سخت‌کوش شیراز قدردانی می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در دوران بعد از انقلاب این همه رشد در چهار سال گذشته در بخش عمرانی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و سایر بخش‌ها نبوده‌ایم که این رونق شهری را دنبال داشته و هرنقطه شهر یک کارگاه عمرانی بوده است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال کمک‌های دولت به شهرداری شیراز و بخش‌های مختلف آن صفر است بیان کرد: وظیفه خود را خدمت به شهروندان شیرازی و شایسته شیرازی‌ها می‌دانیم و امید داریم تا پایان امسال طرح‌های نیمه‌تمام و ده‌های پارک شهری پایان یابد تا برای همیشه فعالیت‌های این شورا و علیرضا پاک‌فطرت شهردار سخت‌کوش آن باقی بماند.

در این مراسم، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اظهار داشت: این مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شد و برای نخستین بار در کشور مرکز تخصصی گردشگری مذهبی به واسطه حضور حرم مطهر احمدبن موسی(ع) و سایر امامزادگان واجب‌التعظیم در این منطقه تاریخی اجرایی شده است.

هادی شه‌دوست شیرازی افزود: با توجه به قرار گرفتن این مرکز در بافت تاریخی شیراز در آن به موضوع‌ها و بخش‌‌های مذهبی و گردشگری پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در مناسبت‌های مذهبی مختلف به ویژه ماه محروم و صفر در شهر شیراز تصریح کرد: با ایجاد مرکز تخصصی مذهبی گردشگری گردشگران در این مرکز حضور یافته و با نگارخانه‌ای که در آن است با مسائل تاریخی و مذهبی شیراز و همچنین رویداد و مناسبت‌ها به همراه آداب و رسوم شیرازی‌ها آشنا می‌شوند.

شه‌دوست تصریح کرد: با این کار، هم مذهب و هم ظرفیت گردشگری شیراز به گردشگران معرفی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: برای راه‌اندازی مرکز تخصصی گردشگری مذهبی 60 جلسه تخصصی برگزار شده و نتایج این جلسات نیز به معرفی شیراز در این مرکز منجر می‌شود.

احمد همتی گفت: معرفی شیراز به ویژه در بخش مذهبی اولویت نخست شهرداری در حوزه گردشگری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان