//
کدخبر: ۲۳۹۲۵۸ //

هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۴|هشدار کولاک برف و بهمن در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اعلام تداوم بارش‌ها طی امروز تا دوشنبه هفته آینده،‌ نسبت به بارش برف و وزش باد و وقوع کولاک برف و بهمن در برخی استان‌ها هشدار داد.

 هواشناسی ایران ۹۸/۱۱/۴|هشدار کولاک برف و بهمن در برخی استان‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی‌شده است.

سامانه بارشی اواخر وقت امروز به‌تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج‌شده و به‌تدریج با ورود سامانه بارشی دیگری در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات شمالی البرز بارش برف و در سواحل دریای خزر بارش باران آغاز خواهد شد.

 فردا در مناطقی از جنوب و جنوب غرب بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران و در مناطقی از شرق و شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش باران روی می‌دهد.

 روز یکشنبه ادامه فعالیت این سامانه بارشی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور پیش‌بینی‌شده است. روز دوشنبه هفته آینده در سواحل شمالی و شمال شرق بارش پراکنده  روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور تا روز سه‌شنبه جو نسبتا پایداری حاکم خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش برف و وزش باد باعث کولاک برف در محورهای کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز و احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی خواهد که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق شود.

امروز تهران آسمان آفتابی   باد شمال‌شرقی 9 تا 19 کیلومتر بر ساعت، فردا آفتابی تا قسمتی ابری و باد جنوبی 9 تا 15 کیلومتری، یکشنبه آفتابی و کمینه دمای منفی یک درجه و روز دوشنبه آفتابی و کمینه دمای منفی یک درجه پیش بینی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان