//
کدخبر: ۲۳۹۰۹ //
نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران:

تصمیم گیری های کلان در کشور باید متناسب با مباحث علمی و کارشناسی باشد

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در این کشورها هر خودرو با توجه به سال تولید خود یک دوره گارانتی بدون معاینه فنی دارد، عنوان کرد: با پایان یافتن این مدت زمان، خودرو ها باید به صورت سالانه معاینه فنی شوند.

 تصمیم گیری های کلان در کشور باید متناسب با مباحث علمی و کارشناسی باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصمیم نمایندگان مجلس برای کاهش تنها یک سال از عمر معاینه فنی خودروها در ماده 6 لایحه هوای پاک اظهار کرد: این اقدام تنها تلاشی برای بستن دهان منتقدان است وگرنه معاینه سالانه جدای از کاهش آلودگی هوا تعداد تصادف ها را کاهش می دهد و هم به چرخه اشتغال کمک می کند.

 

مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران و انتقاد از کاهش سن معاینه فنی خودرو ها به 4 سال در جراین بررسی ماده 6 لایحه هوای پاک عنوان کرد: در جریان بررسی لایحه هوای پاک سن معاینه فنی خودروها تنها یک سال کاهش یافت. این در حالیست که در کشورهای پیشرفته برای هر وسیله نقلیه مدت زمان مشخصی را به عنوان عمر مفید در نظر می گیرند و پس از آن به صورت سیستماتیک آن وسیله نقلیه اسقاط می شود.

 

وی ادامه داد: آنچه برای وسایل نقلیه در کشورهای پیشرفته مرسوم است خود به خود منجر به رونق چرخه تولید و پویایی صنعت خودرو در این کشورها نیز است.

 

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در این کشورها هر خودرو با توجه به سال تولید خود یک دوره گارانتی بدون معاینه فنی دارد، عنوان کرد: با پایان یافتن این مدت زمان، خودرو ها باید به صورت سالانه معاینه فنی شوند.

 

طلایی با بیان این که شخصا دلیل مقاومت در برابر معاینه فنی سالانه خودروها را در کشورمان متوجه نمی شوم، خاطرنشان کرد:  این در حالی است که اگر بخواهیم به هوای پاک دست یابیم باید  خودروهایمان در دوره های زمانی مشخص اسقاط شود. همچنین نباید از یاد برد که جدای از موضوع آلودگی هوا بخش عده ای از حوادث ترافیکی  تصادف ها مربوط به نبود ایمنی در خودروها است که قطعا با معاینه فنی سالانه کنترل شده و آمار تصادفات نیز کاهش می یابد.

 

وی با اشاره به این که مدت زمان تعیین شده برای آغاز معاینه فنی سالانه خودروهای خارجی 5 سال و خودروهای داخلی 3 سال است ، تاکید کرد: اسقاط خودروها بعد از طی این دوره مشخص باید بدون چون و چرا و شرط انجام شود.

 

طلایی با اشاره به تصمیم نمایندگان مجلس برای کاهش تنها یک سال از عمر معاینه فنی در حالی که در تمام دنیا به صورت سالانه یا هر دو سال یک بار است، اظهار کرد: این اقدام تنها تلاشی برای بستن دهان منتقدان و پاسخ به حجم اعتراض دلسوزان حوزه محیط زیست بوده، وگرنه تاثیر چشمگیری در رفع آلودگی هوا نخواهد داشت.

 

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که ممکن است دلیل این اقدام را مناسب نبودن ساز و کار معاینه فنی عنوان کنند، گفت: این بحث، موضوع دیگری است که باید برطرف شود اما نباید به این دلیل که تعداد مراکز کافی یا مناسب برای انجام معاینه فنی نداریم در مورد مدت زمان معاینه فنی چنین تصمیمی بگیریم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور با معضل بیکاری مواجه است. نمایندگان و دولت بجای چنین تصمیمی کمک کنند تا تعداد مراکز معاینه فنی در کشور افزایش یابد تا هم اشتغال ایجاد شود، هم معاینه فنی سالانه خودروها که به نفع مردم است انجام شود و هم آلودگی هوا و تعداد حوادث را کاهش دهیم.

 

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: تصمیم گیری های کلان در کشور باید متناسب با مباحث علمی و کارشناسی باشد.

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان