//
کدخبر: ۲۳۰۲۱ //
به بهانه شهادت 9 مرزبان؛

سخنگوی ناجا :امنیت مرزها به خودی خود تامین نمی شوند

سخنگوی نیروی انتظامی تاکید کرد: وقتی فداکاری و از جان گذشتگی های پلیس در اقصی نقاط کشور را می بینیم به معنای این جمله می رسیم که به واقع «امنیت اتفاقی نیست» ، امنیتی که هماره و در همه جا سایه اش را بر سرمان احساس می کنیم.

سخنگوی ناجا :امنیت مرزها به خودی خود تامین نمی شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظر المهدی به بهانه شهادت 9 مرزبان نیروی انتظامی در منطقه میرجاوه استان سیستان و بلوچستان نوشت: امنیت همان نعمتی است که همانند «سلامتی» اغلب مغفول واقع می شود ولی خوشبختانه ما از برکت وجود آن برخورداریم آن هم به فضل وکرم الهی و مدد قویترین مردانی که «جان» را در برابر «کیان» در کفه ترازو نهاده اند و با صبر، توکل، غیرت، فداکاری و ... امنیت را ایجاد، حفظ و ارتقاء می دهند؛ امنیتی مثال زدنی و البته ستودنی.

امنیت امروز مرزهایمان در جزیره بی ثباتی و درگیری ها و نا امنی هایی که پیرامون ماست، مرهون با هم بودن و در کنار هم بودن مرزبانان و مرزنشینان ماست که دست در دست هم از کیان ایران اسلامی دفاع و صیانت می کنند.

آن هنگام که مردان بی ادعا در دور افتاده ترین نقاط مرزی وظیفه خود را انجام می دهند و ما بی هیچ دغدغه ای به فعالیت های روزانه مان مشغولیم، ای کاش قدری نیز به یاد این همه ایثار پلیس مرزبانی مان باشیم.

میهن، امروز وامدار «کیاندارانی» است که پیش دستانه در راه افزایش امنیت در سرمای منفی 30 درجه با قلبی که دعاهای مردم ایران زمین به آن گرمی می بخشند، خدمت می کنند.

دستی به نشانه احترام بلند می کنیم و درود می فرستیم بر همه مرزبانانی که لباس رزم بر تن دارند و نشان مهربانی بر دل.

آن گاه که سرباز مرزبان نیروی انتظامی برای نجات «جان حیوان باوفا» به «مین» نزدیک شده و مصدوم می شود، به همه ما درس از جان گذشتگی می دهد؛ درس وفا و ایستادگی به پای آرمان بلندی به نام «ایران»، این درس تا همیشه تاریخ روزگار ماندگار و ....

کشوری به پهناوری ایران و مرزهایی با این گستردگی، به خودی خود نمی تواند امن باشد،عنایات حضرت حق و همه دستگاه های امنیتی و گام هایی به استواری گام های مرزبانان غیور پلیس می خواهد که بی منت وجب به وجب این خاک را زیر چتر حمایت خود دارند تا ما امنیت را با همه وجود خود حس کنیم.

طاقت آوردن در برخی از نقاط صفر مرزی از توان بسیاری خارج است اما اراده مردان پولادین مرزبانی بر همه سختی ها فایق آمده که نتیجه اش مرز و بومی امن و ایمن است؛ پس تشکر زبانی کمترین کاری است که می توانیم انجام دهیم و چیزی جز احترام نداریم که لایق سپاسگزاری از آنان باشد.اینجانب ضمن تسلیت به خانواده های غیرتمند شهدای مرزبانی و مدافعان حریم کشورمان ادای احترام می کنم به روح بلند شهدای گرانقدر وگرانسنگ نیروی انتظامی.

 11 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و هشت سرباز وظیفه حدود ساعت 20 چهارشنبه شب در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفتند.

متاسفانه سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی در این حادثه بر اثر تیراندازی با تیربار گرینف به شهادت رسیدند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان