//
کدخبر: ۲۲۹۵۸۱ //

شروط بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان

ضوابط نهایی بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه اعلام شد.

شروط بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان
به گزارش فرتاک نیوز،

 پیش از این تغییراتی در نحوه بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان اعمال شده بود که اخیرا بخشنامه مربوط به آن نیز تحت عنوان طرح میثاق 6 از سوی نیروهای مسلح صادر شده است.

در این بخشنامه که در آن تاکید زیادی روی سیاست های قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیز شده، آمده است: ضمن تأکید و نظارت بر حسن اجرای مقررات جاری، از ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه در راستای تقویت انگیزه سربازان برای خدمت در سرپنجه ها، مشارکت فعال در دوره های آموزشی و مهارت آموزی، خوشایندسازی خدمت سربازی و کادر سازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و افزایش کارآیی و بهره وری کارکنان وظیفه بطور بهینه استفاده شود.

مشمولان غایبی که به خدمت اعزام می شوند در صورتی که حین خدمت، از وضعیت انضباطی خوبی برخوردار بوده و دارای حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان دهند، یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری کرده یا دارای شرایط خاص باشند و مراتب مورد گواهی فرماندهان و مدیران ذیربط باشد « تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی» آنان به تشخیص مقامات ذیصلاح مذکور مقامات جایگاه های سرلشکری و بالاتر یا همطراز مورد بخشودگی قرار می گیرد.

آنطور که قرارگاه مهارت آموزی سربازان این بخشنامه را منتشر کرده، 24 محور برای بهره مندی از این کسرخدمت ها اعلام شده که در ادامه آمده است:

۱-کارکنان وظیفه ای که برابر ضوابط سازمان محل خدمت، به عنوان سرباز نمونه در یگان های خدمتی به نیروی مربوط یا رده های همطراز جهت معرفی به جشنواره های سازمانی و نیرویی مانند جشنواره حضرت علی اکبر(ع)، مراسم گرامیداشت روز سربازی برتر دوره های آموزش شامل رزم مقدماتی، تخصصی، مهارت آموزی ... انتخاب شده باشند.

۲-کارکنان وظیفه که در عین رعایت نظم و انضباط، در طول خدمت موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید محصول، مقاله علمی مهم و معتبر ... قبل از ورود به خدمت و یا حین خدمت شده باشند.

۳-کارکنان وظیفه نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی ... در سطح یگانی، استانی، نیرویی شوند.

۴-نفرات حائز رتبه برتر اول تا دهم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی ... نیروهای که در سطح سازمان های نیروهای مسلح برگزار می شود.

۵-کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک جزء قرآن

۶--کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک پنجم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه یا اصول کافی

۷- کارکنان وظیفه فعال در امور فرهنگی از قبیل در مراسمات هفتگی دعای کمیل، زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای ندبه و ... در طول مدت خدمت دوره ضرورت برابر مقررات شامل مشمولان آموزشی در بدو ورود نخواهد بود.

۸-کارکنان وظیفه ای که در حین خدمت و انجام مأموریت، بنا به هر دلیل دچار حادثه منجر به معلولیت یا جانبازی یا از کار افتادگی شوند در صورتی که منجر به معافیت نشود.

۹-کارکنان وظیفه ای که در راستای ترویج فرهنگ علوم قرآنی، برگزاری نماز جماعت و ترویج تفکر بسیجی، انجام وظایف محوله در بین کارکنان وظیفه شاخص و تاثیر گذار مثبت و الگو باشند.

۱۰-کارکنان وظیفه ای که با تلاش وافر برای تقویت اعتقادات دینی و اسلامی و انجام وظایف سازمانی در طول مدت خدمت پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشند.

۱۱-حسن نگهداری اموال در اختیار مانند رانندگان و سربازان ساعی ... به تایید فرمانده یگان و نیروی انسانی محل خدمت

۱۲-افراد دارای شرایط خاص مانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزند ایثارگران، کارکنان وظیفه متأهل، پدر در حبس مشروط به اینکه محکومیت امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی  و ...

۱۳-خدمت در مناطق امنیتی درگیر حداقل به مدت شش  ماه در صورتی که بلافاصله بعد از اتمام آموزش رزم مقدماتی به مناطق معرفی شده باشند یا هشت ماه متناوب در طول خدمت برای افراد بومی و غیر بومی

۱۴-خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر حداقل به مدت ۱۰ ماه

۱۵-خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق محروم و بد آب و هوا حداقل به مدت ۱۲ ماه

۱۶-خدمت در مشاغل سخت و زیان آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق کم برخوردار، خدمات پشتیبانی در مناطق محروم و بد آب و هوا، عملیاتی و امنیتی... برابر مقررات ابلاغی مربوط حداقل به مدت ۱۲ ماه

۱۷-خدمت کارکنان وظیفه در مناطقی بیش از ۳۰۰ کیلومتر خارج از محل سکونت حداقل به مدت ۱۲ ماه

۱۸-کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل یک سال را در یگان پاسداری خدمت کنند.

۱۹- نفرات اول تا سوم منتخب دوره های آموزشی مهارت آموزی شاغل در مناطق کم برخوردار، در در صورت بکارگیری در مهارت کسب شده در یگان خدمتی

۲۰-کارکنان وظیفه ای که دارای توانایی و مهارت مورد نیاز یگان ن. م بوده و در طول خدمت در مشاغل مرتبط با تخصص بگونه ای مؤثر بکارگیری شده باشند.

۲۱-نفرات اول تا سوم هر گروهان، گردان و تیپ در دوره های آموزش رزم مقدماتی و تخصصی

۲۲- کسب نمرات ۹۰ از ۱۰۰ به بالاتر در دوره آموزش رزم مقدماتی و تخصصی

۲۳-کارکنان وظیفه ای که در طول خدمت وظایف محوله به آنان عمدتا در محیط های خارج از ساختمان ها باشد و به واسطه انجام شغل عموما در معرض شرایط جوی در سرما و گرما حضور دارند.

۲۴- فرزندان کارکنان نیروهای مسلح مشروط به خدمت در خارج از محل سکونت و به صورت غیربومی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان