//
کدخبر: ۲۲۷۷ //

راه اندازی بازارچه های محلی و دائمی به منظور ساماندهی دست فروشان بررسی شد

در این نشست که در سالن جلسات سازمان میادین برگزار شد، بهروز ورمهمدی مدیرعامل سازمان میادین به همراه مدیران و مسئولان خود، اصغر نصیری قائم مقام معاونت خدمات شهری، جلالیان مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مهرور رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس، حاج محمدی معاون خدمات شهری منطقه ۳ و … حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پیرامون ساماندهی دست فروشان در آستانه شب عید پرداختند.

راه اندازی بازارچه های محلی و دائمی به منظور ساماندهی دست فروشان بررسی شد

به گزارش فرتاک نیوز،به همت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج، نشست مشترکی با حضور مسئولان و مدیران شهری در خصوص ساماندهی دست فروشان در محل این سازمان برگزار و مقرر شد که بازارچه های محلی برای این مهم راه اندازی تا دست فروشان در آنها مستقر شوند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج در این نشست با اشاره به اینکه بخشی از وظایف سازمان در حوزه ساماندهی مشاغل شهری است، اظهار داشت: ساماندهی دست فروشان از دغدغه های جدی و دارای اولویت سازمان میادین است که باید هرچه سریعتر با همکاری سایر مسئولان و دستگاه های ذیربط به سرانجام برسد.

بهروز ورمهمدی بر لزوم تامین زمین مناسب در هر منطقه جهت راه اندازی بازارچه برای استقرار دست فروشان تاکید کرد و افزود: این اقدام، علاوه بر تشویق و ترغیب دست فروشان، باعث جمع آوری آنان از سطح معابر و پیاده روها شده و آنها در یک مکان مشخص ساماندهی خواهند شد و به عرضه محصولات مناسب و قابل کنترل اقدام می کنند.

این مسئول بر جانمایی صحیح و کارشناسی زمین مورد نیاز جهت این مهم تاکید و عنوان کرد: تاکنون درخواستهای متعددی در خصوص اجاره زمین ارائه شده که سازمان در حال بررسی است تا افراد واجد شرایط و صلاحیت را شناسایی کند.

ورمهمدی اعلام کرد: این سازمان آماده هرگونه همکاری با دستگاه های ذیربط جهت ساماندهی دست فروشان در سطح شهر کرج است چون حضور دست فروشان در معابر و پیاده روها، به هیچ عنوان زیبنده شهر کرج نیست که امید می رود با تشکیل این کارگروه، در شب عید این مشکل رفع شده باشد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در این نشست با تاکید بر ضرورت رفع سد معبر عمومی در خیابانهای سطح شهر، بر لزوم تامین امنیت عمومی برای شهروندان در معابر تاکید کرد و اظهار داشت: در قانون به صراحتا اعلام شده که هیچ فردی نمی تواند برای کسب و کار از معبر عمومی استفاده کند و شهرداری در این زمینه نیز موظف است که راسا اقدام به ساماندهی این قشر کند.

اصغر نصیری خاطرنشان کرد: ساماندهی این قشر نیازمند کار گروهی است که علاوه بر شهرداری و سازمانها و معاونتها و مناطق تحت پوشش، نیازمند یک شرکت بهره بردار و پیمانکار هستیم تا بخشی از امور به آنها به واگذار شود.

این مسئول گفت: راه اندازی بازارچه محلی و دائمی به منظور ساماندهی دست فروشان در این زمینه ضروری است اما نکته قابل توجه این است که باید خواسته های منطقی اصناف نیز مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج اعلام کرد: با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار داریم و به شب عید نزدیک می شویم و طبیعتا تعداد دست فروشان در معابر عمومی افزایش می یابد، باید تمام توان به کار گرفته و طرح ضربتی اجرایی شود.

همچنین مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرج در این نشست اظهار داشت: در مرحله اول می توان این طرح را به صورت پایلوت اجرا کرد و در صورت موفقیت استمرار یابد و در دیگر مناطق نیز اجرایی شود.

مرتضی جلالیان گفت: موفقیت این طرح در گرو انتخاب پیمانکار خبره و با توانایی بالا است تا بتواند اموری که به آن واگذار می شود را به نحو مطلوبی انجام دهد.

وی بر بهره بردن از پتانسیل های به وجود آمده جهت ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

 

منبع: روتیتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان