//
کدخبر: ۲۲۴۷۸ //
تشریح ویژه برنامه‌های فرهنگی مترو به مناسبت عید مبعث

جشن «هم نفس با جبرئیل» در مترو تهران برگزار می‌شود

برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت فرارسیدن عید مبعث در ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌شود.

جشن «هم نفس با جبرئیل» در مترو تهران برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد بنی حسن، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه افزود: هدف اصلی اجرای این برنامه‌ها گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی به ویژه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب گذرگاه‌های فرهنگی مترو جهت اجرای برنامه‌های مناسبتی تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مترو همواره با استقبال خوب مسافران همراه بوده و ما بازخوردهای مناسبی از این برنامه‌ها دریافت کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: همزمان با فرارسیدن عید مبعث و به منظور ایجاد فضای بانشاط در سطح ایستگاه‌های مترو جشنی با عنوان «هم نفس با جبرئیل»، در ۲ ایستگاه امام خمینی (ره) و شادمان برگزار می‌شود.

بنی حسن با بیان اینکه این جشن شامل بخش‌های شاد و متنوعی مانند سرود دانش آموزی، تقلید صدا و اجرای موسیقی سنتی و پاپ توسط گروه هنرمندان است افزود: جهت فضاسازی محیطی و هماهنگی بصری فضای فرهنگی ایستگاه با این مناسبت فرخنده هم اقدام به برپایی نمایشگاه عکس و پوستر کردیم که دراین راستا نمایشگاه خوشنویسی «پیامبر خوبی‌ها» در ایستگاه‌های مولوی، انقلاب اسلامی، فردوسی و پیروزی و نمایشگاه عکس از پشت صحنه فیلم سینمایی محمد (ص) ساخته مجید مجیدی در ایستگاه قیطریه در معرض نگاه مسافران مترو قرار می‌گیرد.

براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری ادامه داد: در این ایام برنامه تواشیح توسط گروه هنری عترت در ایستگاه امام خمینی (ره) در ۴ نوبت اجرا می‌شود. همچنین برنامه سنتی منقبت خوانی همراه با اجرای قطعاتی در مدح حضرت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم را در ۲ ایستگاه تئاتر شهر و میدان آزادی خواهیم داشت که در ۶ اجرا میزبان شهروندان است. در ایستگاه‌های شهید کلاهدوز و نیروی هوایی نیز نوای موسیقی گروه کوله پشتی که تلفیقی از موسیقی سنتی و پاپ طنین انداز می‌شود.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان