//
کدخبر: ۲۱۹۷۲۴ //

سه هزار دستگاه اتوبوس برای موج بازگشت زائران از مرز مهران نیاز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به حجم زیاد زائران برای بازگشت به کشور از طریق مرز مهران، سه هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال آنها نیاز است.

سه هزار دستگاه اتوبوس برای موج بازگشت زائران از مرز مهران نیاز است
به گزارش فرتاک نیوز،

نورالله دلخواه اظهار داشت: اکنون روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران کار جابجایی زائران به نقاط مختلف کشور را انجام می‌دهند اما پیش‌بینی می‌شود با افزایش جمعیت زائران در بازگشت به کشور سه هزار دستگاه اتوبوس نیاز باشد.

وی یادآور شد: این در حالی است که بیشتر زائران خودرو شخصی همراه دارند و در پارکینگ‌های مختلف مهران و ایلام خودرو خود را پارک کرده‌اند ولی با این وجود با توجه به حضور پر شور مردم در کنگره بزرگ اربعین تمهیدات لازم برای تامین اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی با همکاری استان‌های مختلف کشور اندیشیده شده است.

وی افزود: موج برگشت زائران به کشور آغاز شده است و اکنون روزانه حداقل ۷۰ هزار نفر وارد کشور می شود در حالی که هنوز میزان تردد زائران به کشور عراق از مرز مهران قابل توجه است و از مرز ۲۸۰ هزار نفر نیز در بعضی روزها می‌گذرد.

دلخواه گفت: بدون شک روز پس از اربعین بیشترین حجم زائران وارد کشور خواهد شد که باید همه امکانات و تجهیزات لازم برای جابجایی این افراد فراهم شود تا مشکلی در زمینه انتقال زائران به وجود نیاید.

وی میزان تردد زائران در مسیرهای جاده‌ای ایلام را قابل توجه برشمرد و افزود: اکنون مجموعه استانداری و همه دستگاه‌های مختلف استان با حضور استان‌های معین و بازدیدهای مقامات ارشد کشور همگی شبانه روز در تلاش برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین هستند.

 بر اساس آمار اعلامی، از اول ماه صفر تا بیستم مهرماه بیش از ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تردد در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطیاستان ایلام ثبت شده است.

مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر زائران به عتبات عالیات است.

تاکنون بیش از یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران در ایام اربعین به کشور عراق سفر کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان