//
کدخبر: ۲۱۸۶۱ //
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران :

دولت به تعهداتش در مدیریت شهری عمل نکرد/ رفع آلودگی هوا و ترافیک در اولویت شورای چهارم بود

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: بر اساس اینکه مشکلات شهر توسط نمایندگان مردم در شورا احصا شده بود بنابراین آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک و بافت فرسوده از موضوعاتی بود که در اولویت قرار گرفت.

دولت به تعهداتش در مدیریت شهری عمل نکرد/ رفع آلودگی هوا و ترافیک در اولویت شورای چهارم بود
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوالفضل قناعتی ، درباره عملکرد شورای چهارم، اظهار داشت: شورای شهر در دوره چهارم در یک ترکیب متشکل از جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تشکیل شد که در بدو شروع و فعالیت، رویکرد خدمت به مردم فارغ از مباحث جریانی در اولویت قرار گرفت و مشکلات شهر را با لحاظ قوانین احصاء کرد.

وی افزود: برای حل مشکلات، قانون برنامه پنج ساله دوم بر اساس ملاحظاتی که مقام معظم رهبری داشتند، تدوین شد و این برنامه یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای چهارم محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: بر اساس اینکه مشکلات شهر توسط نمایندگان مردم در شورا احصا شده بود بنابراین آلودگی هوا، آلودگی صوتی، ترافیک و بافت فرسوده از موضوعاتی بود که در اولویت قرار گرفت.

قناعتی افزود: بر همین اساس بودجه برنامه 5 ساله شورای اسلامی شهر تهران 94 هزار میلیارد تومان برآورد شد که در سال اول بودجه شهر تهران 16 هزار میلیارد تومان تصویب شد و در سال‌های بعد این بودجه افزایش یافت.

وی، افزود: در بخش حمل‌ونقل عمومی توانستیم در یک دوره 4 ساله 150 کیلومتر مترو را احداث کنیم و در پایان سال 96 و پایان برنامه پنجم قطعاً 150 کیلومتر خط متروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: دولت در 4 سال اخیر در حوزه مدیریت شهری از جمله پرداخت یارانه اتوبوس و مترو به تعهداتش عمل نکرد که اگر این تعهدات محقق می‌شد اقدامات بیشتری صورت می‌گرفت.

قناعتی افزود: در این مدت ساخت پل‌ها و تقاطع‌های مختلف بود که از جمله آن تونل شهدای غزه است که به زودی افتتاح می‌شود و به روان شدن ترافیک در شهر تهران کمک می‌کند.

وی افزود: در شهر تهران 7200 تُن زباله روزانه تولید می‌شود که این زباله‌ها ساماندهی شد و مشکلات زیست محیطی دیگری برای شهر ایجاد نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در 4 سال گذشته تمامی محلات شهر تهران به سرای محله دسترسی پیدا کردند که اقدامات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز نیز از دیگر اقدامات بود که به عنوان مثال طبقه هفتم پاساژ علاءالدین که به صورت غیر قانونی ساخته شده بود، تخریب شد و اجازه ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کن و فرحزاد داده نشد.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان