//
کدخبر: ۲۱۶۱۶۵ //

تهران خنک می شود

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا شنبه ششم مهرماه روند کاهشی دما در تهران آغاز می‌شود، تصریح کرد: تا روز سه شنبه هفته آینده کاهش شش درجه‌ای دمای پایتخت را شاهد خواهیم بود.

تهران خنک می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

امین حسین نقشینه  افزود: طی پنج روز آینده در جنوب استان سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان و کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر و گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت و  پیش بینی می‌شود این شرایط به طور موقت روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در بخش‌هایی از شرق و جنوب استان فارس نیز رخ دهد.

وی اظهارکرد: از بعداز ظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد و فردا شنبه ششم مهرماه با تقویت بارش‌ها در سواحل دریای خزر و در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل مانند بازرگان، جلفا، کلیبر، پارس آباد مغان و ماکو رشد ابر و رگبارهای پراکنده گاهی با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: از روز یکشنبه هفتم مهرماه با نفوذ جریانات شمالی در نوار شمالی کشور علاوه براینکه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود، بارش ها نیز در این منطقه تشدید می شود و افت و کاهش محسوس دما را در نوار شمالی کشور یعنی از آذربایجان غربی تا خراسان شمالی را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: این کاهش دما به طور مثال برای شهر مشهد از یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود، به طوریکه تا روز سه شنبه یک روند ۱۰ درجه ای کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

نقشینه همچنین اظهارکرد: در بعداز ظهر روز یکشنبه هفته آینده گستره بارش ها به مناطق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کشیده خواهد شد.

وی گفت: تا ظهر یکشنبه هفته آینده برای شمال و ارتفاعات آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اردبیل بارندگی خواهیم داشت، ضمن اینکه روز دوشنبه بارش ها محدود به برخی نواحی غرب سواحل دریای خزر خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین بیان کرد: طی سه روز آینده برای شمال غرب ایران و دامنه های البرز غربی افزایش سرعت وزش باد بویژه در ساعات بعدازظهر را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین،  شمال یزد و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود ضمن اینکه این پدیده در منطقه زابل می تواند سبب خیزش گرد و خاک شود.

آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری است

نقشینه با بیان اینکه، برای تهران نیز در پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: از فردا شنبه ششم مهرماه روند کاهش دما در تهران آغاز می  شود.

وی ادامه داد: به طور مثال برای تهران و شمیرانات امروز بیشینه دما ۳۵ درجه پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای هوا برای فردا شنبه ۳۴، یکشنبه ۳۱، دوشنبه و سه شنبه نیز ۲۹ درجه خواهد بود.

نقشینه تصریح کرد: بنابراین بیشینه دمای پایتخت حدود شش درجه تا روز دوشنبه روند کاهشی خواهد داشت، ضمن اینکه کمینه دمای مهر آباد نیز پیش بینی می‌شود که ۲۲ و شمیرانات نیز ۱۸ درجه سانتی گراد باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه درخصوص خنک ترین و گرم ترین مناطق کشور نیز اظهار کرد: شهرکرد امروز جمعه پنجم مهرماه با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین و اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز کشور در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان