//
کدخبر: ۲۱۴۹۵۸ //

هزینه‌های خدمات درمانی به زائران اربعین فقط ۷ هزار تومان است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زائران اربعین فقط هفت هزار تومان بابت هزینه‌های خدمات درمانی و هلال احمر می‌پردازند، گفت: در موسم اربعین حسینی بیش از ۱۶۰ تن دارو و تجهیزات به پایگاه‌های هلال احمر منتقل می‌‌شود.

 هزینه‌های خدمات درمانی به زائران اربعین فقط ۷ هزار تومان است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد تقی حلی‌‌ساز درباره خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: چندین سال است که خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود و این خدمات امسال نیز از سوی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر داده می‌شود.

وی افزود: خدمات درمانی تیم‌های پزشکی جمعیت هلال احمر از حدود هشتم ماه صفر تا آخرین روز ماه صفر یعنی در حدود 22 روز به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طی تفاهمنامه با کشور میزبان 60 پایگاه در موسم اربعین از سوی مرکز پزشکی راه اندازی می‌شود، گفت: تعداد پایگاه‌های ما نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است و خدمات درمانی و دارویی به زائران کشورمان ارائه می‌شود.

به گفته حلی ساز، امسال در موسم اربعین حسینی بیش از 160 تن دارو و تجهیزات بابت خدمات درمانی به زائران کشورمان در پایگاه‌های هلال احمر انتقال می‌یابد.

وی افزود: داروها و تجهیزات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین حسینی روز اول ماه صفر به وسیله 15 تا 18 تریلر انتقال می‌یابد تا در پایگاه‌های هلال احمر و مراکز درمانی تعبیه شده توزیع و تجهیز شود و مشکلی در زمان ورود زائران وجود نداشته باشد؛ در حقیقت قبل از شروع راهپیمایی عظیم و پرشکوه اربعین حسینی تمامی پایگاه‌های خدمات درمانی هلال احمر تجهیز می‌شود تا زائران کشورمان دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها در نقاط صفر مرزی، مسیر راهپیمایی زائران، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برقرار می‌شود، گفت: خدمات درمانی لازم در این ایام به زائران کشورمان داده می‌شود؛ هزینه بخش اعظمی از ارسال تجیهزات و نیروهای خدمات رسان تامین شده و تنها بخش اندکی از این هزینه‌ها را زائران پرداخت می‌کنند.

حلی ساز توضیح داد: خدمات ارائه شده به زائران بیشتر از هزینه‌های دریافتی از آنها خواهد بود، چنانکه در سال‌های گذشته موارد بسیاری از مراجعه به پایگاه‌ها و حتی عمل جراحی، بستری و غیره را داشتیم.

وی افزود: زائران با نام نویسی در سامانه سماح و پرداخت هفت هزار تومان بابت خدمات درمانی و هلال احمر، فقط بخشی از هزینه‌های جاری اعم از انتقال دارو، تجهیزات، اعزام کادر درمانی، اجاره محل‌های برخی از پایگاه‌ها (اجاره هتل) و غیره را جبران می‌کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود دو هزار و 200 تا دو هزار 500 نفر پزشک، پرستار و کادر خدماتی و درمانی برای خدمت رسانی به زائران اربعین اعزام می‌شوند، گفت: این افراد به صورت داوطلبانه در ایام اربعین حسینی حضور می‌‌‌‌یابند و هیچ دستمزدی دریافت نمی‌کنند؛ مرکز پزشکی نیز فقط هزینه‌های رفت و برگشت و اسکان این افراد را برعهده دارد.

حلی ساز با اشاره به برخی هزینه‌های صورت گرفته در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: هزینه‌هایی مانند انتقال دارو و برقراری پایگاه‌ها بخشی از خدمات است؛ بخشی از هزینه‌ها نیز به صورت ارزی است که شامل راه اندازی مرکز درمانی در برخی هتل‌ها خواهد بود که باید بابت آن هم اجاره بها به هتل پرداخت کنیم بنابراین بخشی از اقدامات صورت گرفته، مشمول پرداخت هزینه است.

وی اظهار کرد: زائران اربعین حسینی فقط با پرداخت هزینه‌های اندک در سامانه سماح از خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی و هلال احمر بهره مند می‌شوند و این هزینه‌ها صرفا بخش اندکی از خدمات صورت گرفته را شامل می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بخشی از خدمات درمانی یا حادثه‌ها را بیمه پرداخت می‌کند، گفت: وقتی زائر کشورمان در صورت بروز حادثه مشمول بیمه باشد، هزینه‌های او نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود که به عنوان نمونه اعزام به بیمارستان‌های کشور میزبان، انتقال بیمار به کشور، پرداخت خسارت در صورت بروز حادثه یا فوت ناشی از حوادث و غیره شامل حال افراد بیمه شده می‌شود بنابراین پرداخت بیمه به قیمت 15 هزار تومان و خدمات درمانی و هلال احمر به مبلغ هفت هزار تومان در سامانه سماح به افراد توصیه می‌شود.

حلی ساز با انتقاد از برخی افراد که نسبت به پرداخت هزینه‌های اندک بیمه و خدمات درمانی سخن می‌گویند، گفت: متاسفانه جوسازی‌های اشتباه از آن جایی ناشی شده که افراد تصور می‌کنند خدمات ارائه شده در مراکز درمانی کشور میزبان رایگان است در صورتی که چنین موضوعی هنوز ابلاغ نشده و وجود ندارد.

وی تصریح کرد: افرادی که هیچ آگاهی در مورد هزینه‌های جاری اعم از خدمات درمانی یا بیمه‌ای ندارند نباید اظهار نظر در خصوص نام نویسی در سامانه سماح داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین به دیگر خدمات درمانی برای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: به غیر از پایگاه‌های مرکز پزشکی هلال احمر خدمات انتقال بیماران با آمبولانس هم مدنظر خواهد بود و به همین منظور 40 دستگاه آمبولانس برای این ایام تدارک دیده شده است؛ همچنین 8 اتوبوس آمبولانسی با تیم پیشرفته در مسیرهای تردد و حضور زائران اربعین حضور دارند.

حلی ساز تاکید کرد: عاقلانه است که تمامی ارفادی که قصد سفر به اربعین حسینی را دارند در سامانه سماح ثبت نام کنند و هزینه‌های اندک بیمه و خدمات درمانی را پرداخت کنند چراکه با پرداخت این هزینه از دغدغه آنها در طول مسیر کاسته خواهد شد.

وی همچنین به افرادی که توانایی کافی پیاده روی در راهپیمایی اربعین را ندارند، توصیه کرد که سفر به عتبات عالیات را در ایام دیگری انجام دهند. افرادی هم که داروهای تخصصی مصرف می‌کنند این داروها را حتما در اختیار داشته باشند و به توصیه‌های پزشکی توجه کنند همچنین افرادی که قصد سفر دارند حتما توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و برنامه مدون و منظمی برای پیاده روی، صرف غذا، اسکان و توجه به بهداشت داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان