//
کدخبر: ۲۱۱۸۴ //
رییس فراکسیون مدیریت شهری ؛

سرانه فضای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به ۱۵ متر می‌رسد

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی، از مصوبه مجلس مبنی افزایش سرانه فضای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به ۱۵ متر خبر داد.

سرانه فضای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به ۱۵ متر می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

«مهرداد بائوج لاهوتی»  عنوان داشت: در جریان بررسی لایحه هوای پاک و توسعه کمربند سبز شهری، نمایندگان با تصویب ماده ۲۲ این لایحه موافقت کردند.

وی افزود: به موجب ماده مذکور، حداکثر تا ۱۰ سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون شهرداری‌های شهرهای بالای ۵۰ هزارنفر جمعیت باید با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع‌طبیعی شهرستان متبوع خود، سرانه فضای سبز را حداقل به 15 مترمربع برسانند.

لاهوتی خاطر نشان کرد: تولید، تأمین و کاشت نهال مورد نیاز بسته به شرایط زیست و بوم شهرها، بر عهده ادارات منابع‌ طبیعی و شهرداری‌هاست، از طرفی وزارت نیرو موظف به تأمین آب مورد نیاز از محل پساب شهرها، مشروط به استفاده از روش‌های نوین آبیاری توسط شهرداری خواهد بود.

گفتنی است: آیین‌نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت‌کشور با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی،‌ راه و شهرسازی و شهرداری با رعایت قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۶/ ۱۰/ ۱۳۷۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی تهیه می‌شود و به ‌تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان