//
کدخبر: ۲۰۷۷۶۳ //

ثبت شکایات از مدارس غیردولتی با سامانه تلفنی ۴۳۱۷

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی بابیان اینکه اگر مدرسه‌ای بخواهد به بهانه "آموزش الکترونیک" شهریه بیشتری دریافت کند، تخلف است، گفت: خانواده‌ها شکایات از مدارس غیردولتی را به سامانه تلفنی ۴۳۱۷ اعلام کنند.

ثبت شکایات از مدارس غیردولتی با سامانه تلفنی 4317
به گزارش فرتاک نیوز،

سعید صالح درباره آموزش‌های الکترونیک مدارس غیردولتی که با این عنوان به دنبال جذب دانش‌آموز هستند اما در عمل تفاوت چندانی با مدارس دولتی ندارند، اظهار‌ کرد: شهریه مدارس براساس الگویی تعریف شده است همچنین شهریه تمام مدارس در سامانهhttp://mosharekatha.ir/ قابل رصد است و اگر خانواده‌ای بخواهد بداند شهریه مصوب مدرسه چقدر است باید وارد این سامانه شود.

وی افزود: شهریه براساس چند شاخص تعریف می‌شود اما هیچ شاخصی مبنی بر اینکه مدرسه الکترونیک است و آموزش الکترونیک ارائه می‌دهد تا براساس آن بتواند شهریه بالاتری دریافت کند، وجود ندارد.

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدرسه غیردولتی برای پوشش هزینه‌ها، شهریه دریافت می‌کند و روش‌های مختلفی را می‌تواند برای آموزش به‌کار گیرد اما در الگوی شهریه این موضوع که مدرسه‌ای با برچسب آموزش الکترونیک بخواهد شهریه بالاتری دریافت کند، وجود ندارد.

 آموزش الکترونیک برای جذب بیشتر دانش‌آموز کار خطایی نیست

صالح ادامه داد: اینکه مدرسه به خانواده بگوید آموزش الکترونیک دارد و با این کار بخواهد ثبت‌نام بیشتری داشته باشد کار خطایی نیست اما اگر بخواهد برای این نوع آموزش شهریه بیشتری دریافت کند، تخلف است.

ثبت شکایات از مدارس غیردولتی با سامانه تلفنی 4317

وی با اشاره به اینکه ممکن است مواردی مشاهده شود و در بازرسی‌ها موارد را رصد و نسبت به تخلفات تذکر می‌دهیم، عنوان‌کرد: شورای نظارت منطقه و استان و شورای سیاستگذاری وزارتخانه راجع به تخلفات مدارس غیردولتی تصمیم‌گیری می‌کنند، اگر خانواده‌ها با تبلیغاتی مواجعه شدند و آنچه در مدرسه اجرا می‌شود با تبلیغات همسان نیست می‌توانند شکایات خود را در سامانه مشارکت‌ها ثبت‌کنند همچنین سامانه تلفنی سازمان مدارس غیردولتی امسال طراحی شده است و خانواده‌ها می‌توانند با شماره 4317 تماس گرفته و شکایات  خود را اعلام کنند، ما هم قول می‌دهیم به شکایات در زمینه‌های مختلف رسیدگی و آنها را پیگیری کنیم.

سرپرست اداره کل مدارس و مراکز غیردولتی بیان‌کرد: زمان رسیدگی به شکایات با توجه به موضوع و شرایط متفاوت است البته ما با خانواده‌ها تماس می‌گیریم و نتیجه شکایات و پیگیری را به آنها اعلام خواهیم کرد و بسته به نوع تخلف همانطور که در قانون لحاظ شده ممکن است از تذکر تا لغو مجوز و عزل مدیر را شاهد باشیم، در شورایی که متشکل از اعضای مختلف از درون آموزش‌وپرورش و بیرون از این وزارتخانه هستند مستندات بررسی شده و متناسب با تخلف اقدام خواهد شد.

بازگشت شهریه‌های اضافه به خانواده‌ها

صالح با اشاره به اینکه در کنار حکم‌هایی که توسط شورای سیاست‌گذاری صادر می‌شود، بازگشت شهریه را هم داشتیم، افزود: در بیشتر موارد که شهریه اضافه دریافت می‌شود هر حکمی که داده شود بازگشت شهریه نیز وظیفه موسس مدرسه است که باید برای برگرداندن شهریه اضافه اقدام کند.

شرکت در فوق برنامه‌ها الزامی نیست

وی ادامه داد: شهریه مدارس غیردولتی دو بخش دارد یک بخش در سامانه مشارکت ها اعلام و بخش دیگر خدمات فوق‌برنامه است که حداکثر تا 30درصد شهریه است و اجباری برای دریافت هزینه‌های فوق برنامه وجود ندارد. به عنوان مثال مدرسه‌ای دوره آموزشی گذاشته است، ابتدا باید در انجمن اولیا و مربیان آن را مصوب کند و پس از آن خانواده‌هایی که تمایل دارند می‌توانند فرزندان خود را در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

صالح که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش که آیا "واقعا انجمن اولیا و مربیان در مدارس تشکیل می‌شود؟" گفت: ممکن است در برخی مدارس تشکیل نشود اما از خانواده‌ها تقاضا داریم با ما همکاری کنند و اگر قرار است فوق برنامه‌ای در مدرسه اتفاق بیفتد اولین چیزی که از مدیر مدرسه بخواهند مصوبه انجمن اولیا و مربیان باشد یعنی باید انجمن اولیا و مربیان تشکیل شود و بعد براساس مصوبه آنها هزینه فوق برنامه‌ها را بخواهند، زمانی که انجمن اولیا و مربیان مدرسه می خواهد تشکیل شود باید اولیا هم دعوت شوند.

وی در پایان تأکید کرد که مطالبه‌گری اولیا است که می‌تواند نظارت‌های ما را شکل دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۷۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان