//
کدخبر: ۱۹۸۴۱۱ //

شرکت ۲۵ درصد از دانش‌آموزان تهرانی در برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تنها 25 درصد از دانش‌آموزان در برنامه‌های 700 پایگاه تابستانی تهران شرکت می‌کنند.

 شرکت ۲۵ درصد از دانش‌آموزان تهرانی در برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاحیه بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان تهرانی ضمن درود بر روح پرفتوح شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم،‌ گفت: جلسه امروز مربوط به دانش‌آموزان است؛ برنامه فرهنگی آغاز شده تا شروعی برای برنامه‌های تابستانی باشد.

 وی با اشاره به اینکه باید تجدیدنظری در مباحث اوقات فراغت داشته باشیم، افزود: 40 سال است این برنامه را اجرا می‌کنیم ولی به بازتعریف آن نپرداخته‌ایم؛ هر 5 تا 10 سال در کشور جریاناتی شکل می‌گیرد که نیاز است مسیر فرهنگی را با توجه به وضعیت آن دوره بازتعریف کنیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: با اوقات فراغت کنونی که وجود دارد دانش‎آموز همان کاری که 9 ماه گذشته انجام می‌داد را انجام می‌دهد لذا باید دانش‌آموز در کنار اینکه وقفه‌ای در دوران تحصیلش به وجود نیاید، نفسی تازه کند؛ به عبارتی هم بتواند به تفریح  و اوقات فراغت بپردازد و هم اینکه در این دوران از جریان تحصیل فاصله پیدا نکند.

فولادوند گفت:‌ اوقات فراغت در تابستان بهترین زمان برای تجدید آموزش‌ها و نیازهای غیردرسی دانش‌آموزان است و باید در برنامه‌های آموزشی و تفریحی به استعداد دانش‌آموزان توجه شود؛ همچنین برنامه‌های ضمن سال به نوعی باید طی روزهای سال به غیر از اوقات فراغت پیگیری شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزی که بخواهد در همه کلاس‌ها شرکت داشته باشد نمی‌تواند استعداد خود را به خوبی کشف کند؛ پس باید برای ورود دانش‌آموزان به فضاهای فراغتی نیاز و رغبت آنان را مدنظر قرار دهیم که متاسفانه برخی خانواده‌ها برای اینکه دانش‌آموز در خانه تنها نماند وی را به انواع کلاس‌ها بدون توجه به نیازهایش می‌فرستند. همه هنرمندانی که اکنون به شخصیت فرهنگی تبدیل شده‌اند نقطه شروع‌شان همینکانون‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: متأسفانه افرادی که باید برای توانمندسازی دانش‌آموزان در ایام تابستان مساعدت کنند وظایف خود را انجام نمی‌دهند و حتی ریالی برای اوقات فراغت در بودجه سنواتی دیده نمی‌شود؛ اکنون که وارد ایام فراغت دانش‌آموزان شده‌ایم برای حدود این صد روز مربی، فضا و .. داریم ولی برنامه‌ای وجود ندارد.

فولادوند گفت: در این دورانی که برخی شبکه‌ها و فضاهای مجازی، برنامه‌های متضاد با برنامه علمی ارائه می‌کنند ما باید کیفیت و تداوم آموزش و برنامه‌ریزی داشته باشیم که مقدمه آن اعتبارات، بنده بارها با نمایندگان مجلس در زمینه اختصاص اعتبارات صحبت کرده ولی به جایی نرسیده‌ام.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید توجه کنند نقطه شروع آسیب‌های اجتماعی دقیقا همین مواقعی است که ما برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم؛ تنها 25 درصد از دانش‌آموزان ما با پرداخت شهریه به صورت خودگردان در 700 پایگاه تابستانی شرکت می‌کنند ولی مابقی دانش‌آموزان فعالیت اجتماعی در کانون‌ها ندارند لذا باید آسیب‌ها را مشاهده کنیم زیرا برخی از این آسیب‌ها درست زمانی که برنامه‌ای نداریم به وجود می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ شرکای ما سازمان‌ها و نهادهایی هستند که می‌توانیم در کنار یکدیگر مشارکت و برای رفع مشکلات هم افزایی کنیم؛ شهرداری، سازمان تربیت‌بدنی، نهادهای انقلابی و ... فضاهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی در اختیار دارند؛  همه ما یک هدف داریم و می‌خواهیم از آینده‌ سازان‌مان حمایت کنیم و برای رفع مشکلات اگر همه در کنار یکدیگر حضور یابیم مشکلات‌مان رفع می‌شود.

فولادوند در ادامه اظهار کرد: اگر هر سازمان و مسؤولی بخواهد مسیر خود را برود، نمی‌توانیم به اهداف عالی دست یابیم. در شورای فرهنگ عمومی بارها اعلام کردیم که برای هماهنگی بهتر در برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در آذر ماه هر سال هماهنگ می‌شود. همچنین در آخرین جلسه‌ای که در شورای آموزش و پرورش اخیر برگزار شد از مسؤولین استانی درخواست مساعدت کردیم.

وی گفت:‌ بنده از استاندار تهران که به عنوان ریاست شورای آموزش و پرورش تهران قرار دارند، تشکر می‌کنم که قرار است برای اقدامات شادی‌آفرین دانش‌ آموزان تلاش خود را انجام دهند؛‌ ما باید فرزندان را به سمت استعدادهای درونی هدایت کنیم ولی متاسفانه هنوز در محفوظات‌محور گرفتاریم. لذا باید مهارت‌محوری، ارتباط‌گیری، سوق به فرهنگ اصیل، خطاطی، موسیقی، نقاشی و ... به دانش‌آموزان ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: زنگ هنر در برنامه‌های هفتگی طول سال، به دلیل وجود نداشتن نیروی انسانی لازم مصادره شده است که در  سطح شهر تهران کارگروهی برای احیای زنگ هنر، برگزار شد و ما تلاش داریم این زنگ را احیا کنیم.

فولادوند در ادامه با توجه به اینکه باید به برنامه‌هایی که بچه‌ها از حذف آن ناراحت می‌شوند نظیر ورزش و هنر بیشتر پرداخته شود، افزود: در همین زمینه ما باید به استعداد دانش‌آموزان توجه کنیم و در همین زمینه برای تامین نیروی انسانی اقدام ویژه شود. همچنین آموزش خانواده و واقف نمودن مدیران مدارس برای کاربرد این دروس بخشی مهم است.

وی تصریح کرد: افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور یافتند، کودکان شیرخواره خود را رها کردند و رفتند و خانواده آنان اکنون هیچ انتظاری از ما ندارند. لذا ما خود باید به فکر فرزندان خود باشیم؛ بنده به جد می‌گویم اکثر افرادی که اکنون در آموزش و پرورش مسؤولیت دارند از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و هنوز لباس جنگی را به خاطر دارند؛‌ ما همه آماده آماده هستیم و مطمئن باشید ذره‌ای از خاک کشور را به دشمن نخواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم لیاقت داشته باشیم راه شهدای همسنگری‌مان را ادامه دهیم، افزود: بنده افتخار دارم با 13سال سن در فتح خرمشهر شرکت کردم و آخرین مرحله حضورم عملیات مرصاد بود.

فولادوند خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد:‌ مطمئن باشید افرادی که در آموزش و پرورش مسؤولیتی دارند دغدغه همه شما در آنان وجود دارد و اجازه نخواهیم داد برخی از فرهنگ‌های بیگانه به آموزش و پرورش نفوذ پیدا کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان