//
کدخبر: ۱۹۰۴۹۸ //

تندباد در ۴ استان از بعدازظهر/ بارش باران طی ۵ روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به عبور متناوب سامانه‌های جوی طی پنج روز آینده از بارش باران، رعد و برق و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز در استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان تندباد موقتی خواهیم داشت.

تندباد در 4 استان از بعدازظهر/ بارش باران طی 5 روز آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه اعلام کرد: امروز (دوشنبه ششم خرداد)، در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، البرز، مرکز و جنوب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم خرداد)، علاوه بر دامنه‌های مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شمال غرب کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین در روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ خرداد)، در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های تهران و سمنان بارش باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استان‌های پربارش طی امروز و فردا، گفت: بیشترین مقدار بارش روز دوشنبه (ششم خرداد)، در شمال سمنان، خراسان شمالی، گلستان، شرق تهران و در روز سه‌شنبه (هفتم خرداد)، در گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شرق تهران، کرمان، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی خواهد بود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه (هشتم خرداد)، بیشترین مقدار بارش در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، تهران، البرز و سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات کرمان و همچنین در روز پنجشنبه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمان و شمال سمنان خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز دوشنبه (ششم خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود که در برخی از این مناطق احتمالاً با گرد و خاک همراه باشد.

وی با بیان اینکه از امروز تا روز چهارشنبه (ششم تا هشتم خرداد)، دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، گفت: فردا و پس‌فردا (هفتم و هشتم خرداد)، وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق کشور، استان خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به خصوص در منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوا در تهران، نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با وزش باد شدید و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود، گفت: فردا (سه‌شنبه هفتم خرداد)، شرایط جوی تهران کمی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین فرداشب هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود، بیشترین دمای تهران فردا ۳۳ و کمترین دمای این شهر ۲۱ درجه سانتیگراد است.

وظیفه در پایان گفت: پس‌فردا (چهارشنبه هشتم خرداد)، آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، دمای تهران در این روز در گرم‌ترین حالت به ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین حالت به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان