//
کدخبر: ۱۸۹۳۴۰ //

تداوم بارش‌های رگباری در تعدادی از استان‌ها

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دما در شرق کشور، از رگبار و وزش باد شدید موقت در چها روز آینده خبر داد.

تداوم بارش‌های رگباری در تعدادی از استان‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه  با اشاره به اینکه طی امروز( اول خرداد) برای نیمه شرقی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود،اظهارکرد: این شرایط به‌ویژه در شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع تگرگ در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌های شرقی سمنان وجود دارد.

استان‌های پربارش فردا

وی با بیان اینکه امروز (اول خرداد) دمای هوا در شمال شرق کشور در حدود ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: فردا ( ۲ خرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی و شمال غرب کشور خواهیم بود که در استان‌های کرمان، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه از ظهر روز جمعه (۳ خرداد) دما در شمال شرق کشور روند افزایشی می‌یابد،اظهارکرد: در روز جمعه برای بخش‌هایی از شمال غرب، البرز مرکزی و شرقی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و برای استان‌های واقع در شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روزهای شنبه و یکشنبه (۴ و ۵ خرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از بعدازظهر و اوایل شب امروز و فردا (اول و دوم خرداد) برای نوار شرقی بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر امروز و طی فردا (اول و دوم خرداد) غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و طی امروز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب هوای تهران نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (۲ خرداد) هوای تهران قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود همچنین فرداشب بارش پراکنده برای تهران پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به  ۲۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وظیفه در پایان اظهار کرد: پس‌فردا (۳ خرداد)،آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۰ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان