//
کدخبر: ۱۸۸۱۶ //
رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی

افزایش اورژانس اجتماعی در کشور/ پیگیری برای بهبود وضعیت معاش کارکنان در سال ۹۶

رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش اورژانس اجتماعی در کشور از مکاتبه با مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای بهبود وضعیت معاش کارکنان این مراکز در سال جاری خبر داد.

افزایش اورژانس اجتماعی در کشور/ پیگیری برای بهبود وضعیت معاش کارکنان در سال ۹۶
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین اسدبیگی، رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه های این مرکز در سال جاری گفت: طبق برنامه ششم توسعه و بودجه ای که برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده، این سازمان برای شهرهای با جمعیت بالای ۵۰۰۰۰ هزار نفر که فاقد اورژانس اجتماعی هستند، مراکز اورژانس اجتماعی دایر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه جاری مرکز اختصاص داده شده است، افزود: اولویت تاسیس این مراکز با شهرهای با جمعیت بیشتر است.

اسدبیگی شهرستان‌های استان البرز را در اولویت دانست و افزود: اولویت بعدی احداث مراکز اورژانس اجتماعی در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان و کرمانشاه است که نیاز بیشتری به مراکز اورژانس اجتماعی دارند.

اسدبیگی تاکید کرد: این تعداد مراکز در سال 96 راه اندازی خواهند شد و برای سال های بعدی و در طول برنامه ششم نیز شهرهای با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی در پاسخ به اینکه نیازسنجی برای لزوم وجود مراکز اورژانس اجتماعی در این دو استان چگونه صورت گرفته است، گفت: در بازدیدهایی که ریاست سازمان بهزیستی و مسئولان رده بالای سازمان و کارشناسان از استان ها به عمل آوردند و نتایج آن نیز به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شد، به لزوم ایجاد مراکز اورژانس اجتماعی در این استان ها پی بردیم.

اسدبیگی افزود: همچنین آمادگی استان ها و شهرستان ها در جهت داشتن اورژانس اجتماعی، داشتن معضلات اجتماعی بیشتر و وجود نیروی انسانی لازم برای راه اندازی این مراکز از دلایل دیگر انتخاب آنها بود.

وی در پاسخ به اینکه فراخوانی نیروی انسانی برای کار در این مراکز  چه المان هایی داشته است، گفت: تعداد زیادی نیروی انسانی برای کار در این مراکز لازم نیست و جذب نیروی انسانی براساس درخواست های قبلی کارشناسان بومی شهرستان ها صورت می‌گیرد.

  رئیس مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه عده زیادی مراجعه و درخواست می دهند، افزود: درخواست های کارشناسان بومی مرتبط بررسی شده و پس از طی مصاحبه و گزینش و با تایید مسئولان به کار گماشته می شوند.

اسدبیگی افزود: بحث اشتغالزایی یکی از مسائل مطرح شده بوده و در حال حاضر پیش بینی شده که در هر یک از مراکز 10 نفر کارشناس تخصصی به کار گرفته شوند. این تعداد به غیر از کارمندان اداری مشغول در هر یک از این مراکز است.

وی در پاسخ به اینکه عمده مشکلات سازمان اورژانس اجتماعی را چه می‌دانید، گفت: در درجه اول به حقوق پایین کارشناسان مراکز که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند می‌توان اشاره کرد. تعداد نیروهای شاغل در مراکز با توجه به افزایش و رشد آسیب های اجتماعی پایین است و اکثر کارکنان این مراکز با خرید خدمت یا قرارداد کار معین به کار گرفته می شوند و امنیت شغلی آنها در حد بالایی نیست و همیشه در معرض از دست دادن شغل خود هستند.

اسدبیگی در پایان در پاسخ به اینکه آیا راهکاری در سال جدید برای کاهش این مشکلات پیش بینی شده است گفت: مکاتباتی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه و مجلس انجام شده، تا در صورت دادن مجوزهای قانونی وضعیت معاش تمامی همکاران ما در سراسر کشور بهبود پیدا کند.

 

 

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان