//
کدخبر: ۱۸۴۱۲۴ //

وضعیت جوی کشور در روزهای پایانی هفته

مدیرکل پیش‌بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل طی دو روز آینده از بارش پراکنده باران در تعدادی از استان‌ها از جمله تهران، قزوین و البرز در روزهای آتی خبر داد.

وضعیت جوی کشور در روزهای پایانی هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

احد وظیفه با اشاره به اینکه امروز (۱۱ اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی آرام خواهیم بود، اظهارکرد: بعدازظهر امروزدر ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های زنجان، قزوین، و همدان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) برای دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های لرستان، مرکزی و برخی از نقاط استان اصفهان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعد از ظهر جمعه (۱۳ اردیبهشت) رگبار باران و رعد و برق در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان رخ می‌دهد، گفت: از بعدازظهر پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت) و طی روز جمعه در سواحل شمالی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج از شنبه (۱۴ اردیبهشت) کاهش نسبی دما روی سواحل دریای خزر، اردبیل و در دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز بارش باران روی می‌دهد. همچنین در این روز دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب و برخی از نقاط مرکزی کشور بارش پراکنده خواهد داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی روزهای آینده در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود، همچنین تا روز جمعه (۱۳ اردیبهشت) شاهد روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: فردا و پس‌فردا ( ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که کمترین و بیشترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد و ۲۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان