//
کدخبر: ۱۸۳۳۹۲ //

ورود ۲۰ هزار معلم جدید به مدارس از مهر ۹۸

رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن اعلام اینکه برای مهر ۹۸ تقاضای ۵۰ تا ۵۵ هزار مجوز جذب کرده‌ایم و اگر با این روند پیش برویم نیاز کف آموزش و پرورش را طی سه چهار سال دیگر جبران می‌کنیم اظهار کرد: مهر ماه امسال ۲۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش تحویل می دهیم.

ورود ۲۰ هزار معلم جدید به مدارس از مهر ۹۸
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسین خنیفر در نشست خبری که به مناسب صدساله شدن تربیت بدنی در ایران ترتیب داده شده بود با بیان اینکه معتقدیم تعلیم و تربیت امری خطیر، حساس، ظریف و تعیین کننده است گفت: پیشرفت و توسعه کشورها از مسیر تعلیم و تربیت و قاعده هرم که آموزش‌های عمومی است گذشته است.

وی افزود: اکنون با نسل پرسشگر و کنجکاو روبرویم که گاهی با استفاده از امکانات و تجهیزات الکترونیکی و مجازی چند گام از ما جلوتر هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه باید نظام تعلیم و تربیت به اولویت دوم دولت‌ها تبدیل شود گفت: اگر این نظام تعلیم و تربیت بدرستی اصلاح شود، در نهایت شاهد بالندگی از درون خواهیم بود که اقتصاد بدون نفت را برای ما رقم می‌زند.

خنیفر درباره مراسم نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تعلیم و تعلم در ایران سابقه دیرینه و به درازای تاریخ دارد، اما ۱۶۸ سال قبل، دارالفنون تأسیس می‌شود و صد سال قبل دارالمعلم ها ایجاد می‌شوند. مراکز تربیت معلم نیز بعد از انقلاب تربیت نیروی مورد نیاز برای آموزش و پرورش را برعهده گرفت و در دهه ۹۰ نیز دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت.

وی افزود: دعوت از رئیس جمهور، وزرای پیشین آموزش و پرورش، کابینه دولت برای حضور در مراسم یکصدسالگی، افتتاح موزه اسناد و مفاخر، یادواره شهدا، رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی و رونمایی از کتاب یک قرن- ۱۰۰ چهره، انتشار مقالات همایش و رونمایی از تمبر یادبود در دستورکار ماست. اسناد و مفاخر بسیار خوبی جمع آوری شده و معتقدیم می‌تواند یکی از بهترین موزه‌ها بشود که توریست جذب کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آماری از تعداد دانشجویان و روند جذب در دانشگاه بیان کرد و گفت: ۲۹ هزار دانشجو و ۲۵ هزار ظرفیت خالی در سال ۹۶ و بدو ورودم به دانشگاه فرهنگیان داشتیم که اقدامات لازم انجام و ۲۵ هزار ظرفیت دریافت و جذب کردیم و بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شدند.

خنیفر ادامه داد: ۱۷ هزار ظرفیت و مجوز نیز برای جذب از طریق ماده ۲۸ به ما داده شد که اکنون مشغول شده‌اند و تعداد دانشجوهای ما به مرز ۷۰ هزار نیرو رسیده است.

وی ضمن اعلام اینکه برای مهر ۹۸ نیز تقاضای ۵۰ تا ۵۵ هزار مجوز جذب کرده‌ایم و اگر با این روند پیش برویم نیاز کف آموزش و پرورش را طی سه چهار سال دیگر جبران می‌کنیم اظهار کرد: مهر ماه امسال ۲۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ظرفیت لازم برای جذب این تعداد دانشجو گفت: تقاضای فضای خالی امانی از پیام نور و دانشگاه آزاد کرده‌ایم.

خنیفر درباره روند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: جذب طبق آئین نامه وزارت علوم است اگر کسی شرایط کف را دارا باشد و البته سابقه معلمی داشته باشد برای ما بهتر است زیرا کارورزی وی همراه با آموزش از همان روز اول شروع می‌شود. ما ۴۰۰ ردیف از وزارت علوم برای جذب هیئت علمی گرفتیم که متقاضیان باید دقت کنند در رشته‌هایی که مورد نیاز ما نیست شرکت نکنند. تخصص در ۱۶ رشته مربوط به کتاب‌های درسی مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه سامانه‌ای تعریف شده و باید متقاضیان اطلاعات را وارد کرده و در نوبت مصاحبه قرار بگیرند گفت: به

۲۰۸۰ هیئت علمی تا سال ۱۴۰۴ نیاز داریم

وی درباره شایعاتی در فضای مجازی پیرامون اعمال فشارهای غیر قانونی و تخلفات در دانشگاه فرهنگیان برای جذب چند نفر به عنوان هیئت علمی گفت: فضای مجازی وحشی، بی‌وطن و سمی است و وارونگی اطلاعات را تزریق می‌کند. گاهی پرونده‌هایی ارسال می‌شود که شاید امتیاز پایین‌تری داشته باشند، اما به قانون گذار اصلی می‌فرستیم تا طبق استانداردهای وزارت علوم درباره آن تصمیم گیری شود اگر موردی تخلف صورت گرفته، به ما اعلام شود ما در کمتر از یک هفته رسیدگی کرده و پاسخ می‌دهیم.

خنیفر با بیان اینکه 98 پردیس و یک میلیون متر مربع فضا در دانشگاه داریم عنوان کرد: اما بناهای 90 ساله نیز داریم و بیش از 60 درصد فضاهای ما نیازمند بهسازی و مقاوم سازی هستند که اقداماتی برای بهبود آن در حال انجام است. چند استان از جمله البرز، فارس، تهران و خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند تا مراکز دانشگاهی جامعی در مرکز هر استان تحت عنوان طرح 100-31 راه‌اندازی کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان