//
کدخبر: ۱۸۱۱۳۲ //

دروس امتحانی آزمون مدارس سمپاد اعلام شد + جزییات

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از ویژگی‌های آزمون سال تحصیلی آینده مدارس سمپاد را واگذاری تعیین ظرفیت مدارس به استان‌ها و ایجاد مدارس سمپاد مهارتی عنوان کرد.

دروس امتحانی آزمون مدارس سمپاد اعلام شد + جزییات
به گزارش فرتاک نیوز،

 فاطمه مهاجرانی در مورد ویژگی‌های آزمون مدارس متوسطه دوم استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اظهار کرد: تعیین ظرفیت مدارس سمپاد به استان‌ها واگذارشده است و هر استان با توجه به ظرفیت‌های موجود ظرفیت مدارس سمپاد را مشخص می کند.

وی از دیگر ویژگی‌های آزمون سال آینده را ایجاد مدارس سمپاد مهارتی برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم دانش‌آموزان با انتخاب این مدارس در مسیر ارتقای توانمندی‌های تولیدی کشور گام مؤثری بردارند.

مهاجرانی در مورد آمار شرکت‌کنندگان در این آزمون اظهار کرد: تاکنون ۲۱۰ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۰ هزار نفر دختر، ۱۰۰ هزار نفر پسر و ۴۹۳ نفر از آنان نیز دانش آموزان اتباع هستند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان دروس قرآن، پیام‌های آسمانی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و اجتماعی، علوم تجربی، ریاضی و استعداد تحلیلی را به‌عنوان دروس مورد امتحان در این آزمون برشمرد.

مهاجرانی در مورد تمهیداتی که برای دانش آموزان سیل‌زده در نظر گرفته‌شده است، اظهار کرد: تمدید ثبت‌نام به دلیل شرایط دانش آموزان مناطق سیل‌زده بوده است که در صورت عدم وجود زیرساخت‌های لازم جهت ثبت‌نام، با تمدید این زمان بتوانند امکانات لازم را کسب کنند.

وی افزود: با تشخیص مدیران کل آموزش‌وپرورش هریک از مناطق سیل‌زده، دانش‌آموزان آن منطقه می‌توانند به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به دانش آموزان مناطق سیل‌زده توصیه کرد: دانش آموزان در این آزمون به صورت منطقه‌ای سنجیده می‌شوند و  دانش آموزان با شرایط مشابه در یک منطقه از جمله دانش آموزان مناطق سیل زده با دانش آموزان همان منطقه سنجیده می‌شوند و به این علت نگران این آزمون  نباشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان