//
کدخبر: ۱۷۸۸۴۲ //

فریب آموزش‌و‌پرورش توسط سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره چرایی عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان سال ۹۷ گفت: قرار بود بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اختصاص یابد اما سازمان برنامه و بودجه با فریبی که آموزش و پرورش را داد، مانع شد.

فریب آموزش‌و‌پرورش توسط سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

جبار کوچکی‌نژاد درباره بررسی عدم واریز مطالبات  فرهنگیان تا پایان سال 97 توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه‌ای که به تازگی با حضور وزیر آموزش و‌پرورش برگزار شد، اظهار کرد: قرار بود بیش از 700 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اختصاص یابد اما سازمان برنامه و بودجه با فریبی که آموزش و پرورش را داد، مانع شد.

وی افزود: خزانه تا 29 اسفند ماه نتوانست این مبلغ را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد و در آخرین روز اسفند 97 نیز آقای نوبخت در نامه‌ای به رییس خزانه اعلام کرد تخصیص سایر هزینه‌ها انجام نشود و در نهایت اوایل سال 98 فقط 230 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که باعث شد این وزارتخانه نتواند به تعهدات خود عمل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این در شرایطی است که سایر دستگاه‌ها مطالبات کارکنان خود را پرداخت کرده‌اند اما آموزش و پرورش همانند گذشته مطالبات کارکنان خود را با تأخیر طولانی پرداخت می‌کند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: البته برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش از واریز مطالبات فرهنگیان تا پایان فروردین می‌گویند اما به نظر بنده بعید است این موضوع محقق شود و باید مطالبات را از اعتبارات سال 98 پرداخت کنند.

وی افزود: با عدم تامین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات فرهنگیان، این بدهی به سال 98 منتقل شد که این وزارتخانه را با مشکل مواجه می‌کند.

اصرار مجلس بر تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد 98

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به موضوع برگزاری کنکور با توجه به سیل اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: مجلس بر تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد تأکید دارد چرا که تعداد زیادی از داوطلبان درگیر سیل هستند و عده‌ای هم برای کمک به مناطق سیل‌زده رفته‌اند.

وی یادآور شد: شاید مجلس، طرح دوفوریتی تهیه کند که براساس آن تا 15 خرداد 98 هیچ آزمونی برگزار نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان