//
کدخبر: ۱۷۵۹۷ //

تعطیلات نوروزی با کام تلخ و شیرین/ سفر با چاشنی مرگ

هر ساله نوروز بهانه‌ای می‌شود برای سفر در جاده‌های پر پیچ و خم روزگار که گاهی پایانی تلخ را با خود برای مسافران به همراه دارد.

تعطیلات نوروزی با کام تلخ و شیرین/ سفر با چاشنی مرگ

 به گزارش فرتاک نیوز، در آیین سنتی ایرانیان نوروز این عید باستانی بزرگترین عید مردم به شمار می‌رود که توأم با دید و بازدید و سفر است.

با گسترش جوامع و آمدن خودرو به چرخه روزگار سفر جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرد و بزرگترین سفرهای ایرانیان در این عید باستانی انجام می‌شود.

حالا انگار این پیشرفت زیاد هم کام مردم را شیرین نکرده و در آن سوی سفرهای نوروزی کام عده‌ای را تلخ و در نقطه مقابل کام عده‌ای دیگر را شیرین می‌کند.

بر همین اساس برابر آمار پلیس در همین چند روز طرح ترافیکی نوروز بیش از ۱۶۰ تن کشته و بالغ بر ۳ هزار تن مجروح و مصدوم در تصادفات داشتیم اتفاقی تلخ که کام هزاران خانواده را در این تعطیلات تلخ کرده است.

بر اساس این کزارش تصادفات نوروزی بی دلیل هم تلفات نداده است و می‌شد که جلوی این حوادث تلخ را گرفت؛ کافیست در رانندگی کمی دقت کنیم و یا اینکه در حالت خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنیم و سرعت و عجله نداشته باشیم و در آخر جاده هایی ایمن و خودروهایی ایمن و با کیفیت می‌تواند تلفات را کاهش دهد.

گفتنی است؛ سال ۸۴ در مجموع در کل کشور ۲۸ هزار تن جان خود را در تصادفات از دست دادند و با اقدامات خوبی که در این سال‌ها از جمله اصلاح نقاط حادثه خیز و ارتقا فرهنگ ترافیکی و رانندگی در سفر انجام گرفت منجر شد که بعد از گذشت ۱۰ سال و تا پایان سال ۹۴ تعداد کشته شدگان به عدد بیش از ۱۶ هزار تن کاهش یابد؛ اما باید به این موضوع توجه داشت که حتی کشته شدن یکی از هموطنانمان در تصادفات هم زیاد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان