//
کدخبر: ۱۷۴۲۳۴ //
معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه:

بندر لجستیک گامی مهم در استان کرمانشاه / اقتصادشبکه ریلی بستگی به بار دارد نه مسافر

نشست مهندس مهرداد سالاری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه با مطبوعات و رسانه‌ها در سالن تدبیر تشکیل شد.

بندر لجستیک گامی مهم در استان کرمانشاه / اقتصادشبکه ریلی بستگی به بار دارد نه مسافر
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد سالاری معاونت عمرانی استاندازی کرمانشاه از ایجاد بندر لجستیک به عنوان گامی مهم دراستان کرمانشاه خبر داد.

IMG_20 (11)

معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست خبری که امروز(۲۵اسفند) با اصحاب رسانه برگزارشد گفت: با توجه به اینکه شبکه ریلی در سال گذشته افتتاح شد یازده نقطه از کشور قرار بود به عنوان بندر خشک معرفی شود،مطالعات انجام شد و نقطه یابی صورت گرفت و کرمانشاه یکی از نقاط بندر خشک معرفی شد ولی در بحث بندر خشک مشکلی وجود داشت که یک سر ریل باید به بندر ساحلی می رسید با رایزنی صورت گرفته این طرح را به بندر لجستیک (دو سر ورود و خروج کالا می تواند بندر ساحلی نباشد) تبدیل و گام مهمی در استان عملیاتی می شود.

سالاری افزود: ۲۰۰هکتار زمین برای فاز اول این طرح از محل اراضی دولت و شهرک صنعتی صورت جلسه شده و برای فاز دوم هم قطعا مشارکت بخش خصوصی را می خواهیم.

معاونت عمرانی استانداری با اشاره به به اینکه در توسعه عمرانی فعالیت های خوبی صورت گرفته است افزود: در زمان زلزله ۲۴هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب و ۱۰۶ واحد مسکونی با پس لرزه های ایجاد شده آسیب دیده بود که با مشارکت مردم امروز ۲۷هزار و ۲۴۳واحد ساخته شده است و در این میان حدود ۳۸هزار و ۱۱۰ واحداز واحدهای بدون استحکام  علاوه بر واحدهای تخریب شده بازسازی شد.

سالاری تصریح کرد:  ۶۵ هزارو ۱۳۸ واحد آسیب دیده تشکیل پرونده دادند که ۶۵هزارو ۷واحد تعمیرات انجام گرفته است.

وی گفت : زیر ساخت ها پایه و اساس استان است ودر فرودگاه کرمانشاه ۸۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد وپیش بینی شده تا پایان سال ۹۸یا اوایل سال۹۹عملیات بهسازی انجام شود.

معاونت عمرانی اظهار کرد:در توسعه پروازها علاوه بر پروازهای قبلی پرواز به ترکیه و نجف اشرف هم به این پروازها اضافه شده است.

وی گفت:اقتصادشبکه ریلی بستگی به بار دارد نه مسافر و اداره کل راه آهن به زودی در کرمانشاه مستقر می شود. سالاری افزود: سالهای گذشته در مسیر راه کربلا استفاده بهینه انجام نشد و در حوزه سیاسی و امنیتی معضل حل شده و تردد بعد از نوروز به عتبات عالیات انجام می شود.

این مسئول اظهار کرد:در زمینه ترمینال مسافربری ساماندهی انجام شده و مطالعات و برنامه ریزی انجام شده که مسافرین از مبدا تا مقصد با یک بلیط تردد کنند.

وی با اشاره به کلانشهر شدن شهر کرمانشاه گفت:در غرب کشور تنها کلانشهر، کرمانشاه معرفی شده است.

وی کل اعتبارات درسال۹۷ را یکهزارو ۵۹۲میلیارد تومان برای ۳هزارو ۲۹۹پروژه اعلام کرد و افزود:رودخانه قرسو هم فرصت است هم تهدید و یکی از معضلات آن فاضلاب است و در ۹۰نقطه از کنار قره سو یک شبکه موازی انجام شده که فاضلاب از خط انتقال به تصفیه خانه برود و تا مشکل فاضلاب حل نشود هزینه در حاشیه قره سو تلف کردن هزینه است.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان